Nemcsak az új komáromi híddal beinduló szlovák teherforgalom miatt fontos a 13-as és a 81-es főút négysávosítása.
Mosóczi László átfogó képet adott a hazai útépítés helyzetéreől Bükfürdőn, a Közlekedéstudományi Egyesület által rendezett közlekedésfejlesztési és beruházási konferencián.
Az ITM államtitkárának előadásából többek közt az is kiderült, hogy a kormány már döntött a a Komárom és Székesfehérvár között a 13-as és 81-es utak négysávúsításáról.
A projekt jeléentőségét az adja, hogy a Hídépítő Zrt., a Mészáros és Mészáros Kft., valamint a Hódút Kft. kivitelezte komáromi híd hamarosan meg fogja nyitni Szlovákia teherforgalmát Révkomárom felől Magyarországra. Ez a forgalom pedig várhatóan az M1-esen Budapest felé, illetve a 13-as és a 81-es főúton a déli régiók felé fog közlekedni.
A négysávos 13-as és a 81-es ugyanakkor a Győr felől érkező forgalomnak is alternatívát adna Budapest elkerülésére. A nemrég jelentős fejlesztésen átesett (a Székesfehérvár és Dunaújváros között immár minden települést elkerülő) 62-es főúttal kiegészülve ugyanis ez az útvonal összekötné az M1-es és az M6-os autópályát, számottevően segítve az észak-déli tranzitforgalmat.
A 81-es főútra ugyanakkor más szempontból is ráfér a bővítés, sajtóhírek szerint már jelenleg is túlterhelt és balesetveszélyes; nem véletlenül indult korábban petíció a négysávosításáért.
Mosóczi László előadásában szólt arról is: nemrég fejeződött be egy 106 milliárd forintos komplex útfelújítási program, amelynek köszönhetően
1500 kilométeren újult meg a közúthálózat az ország minden szegletében.
Hozzátette, ebből az útfelújítási programból kimaradt egy 16,4 milliárd forintos csomag, amit az idén fognak megvalósítani, ennek részleteiről szavai szerint a következő kormányülésen döntenek. "A forrás rendelkezésre áll, a tervek megvannak, a kivitelezés pedig még ebben az évben be is fejeződhet" - tette hozzá.
Az államtitkár azt is elmondta, hogy elkezdődött a kivitelezés az M86-os autóút Körmend és Szombathely közötti szakaszán. Az M86-os meghosszabbításában az első 20 kilométer kivitelezéséről legutóbb ebben a cikkben írtunk.
A politukus a nyugati régió további jelentős útfejlesztéseire is kitért, eszerint
Mosóczi László azt is megemlítette, hogy évente 320 milliárd forint forrást biztosít a kormány az autópálya-építési program folytatására. Szavai szerint ez az összeg az, amit a magyar költségvetés elbír, és amire az építőipari kapacitás is rendelkezésre áll.
Az útfejlesztések finanszírozását a napokban egy kormányhatározat is rögzítette. Eszerint a közúti infrastruktúra fejlesztések finanszírozására a következő öt évben 980 milliárd forintot szán a kormány.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.