A Duna Aszfalt és a Hazai Építőgép munkálataival a Balaton keleti elkerülője rövidesen eléri az autópályát.
Legutóbb tavaly számoltunk be cikkben a Balaton keleti vége közelében zajló beruházásról, melynek során az eddig csak Balatonakarattyáig érő 710-es főutat egészen az M7-es autópályáig vezetik el (videóriportot januárban is közöltünk a projektről). A fejlesztésben egy 2,2 kilométeres új szakasz épül a főút és a sztráda találkozásánál, ahol egy csomópontot is kialakítanak. A beruházást a Duna Aszfalt Kft. és a Hazai Építőgép Társulás Kft. konzorciuma kivitelezi.
A projektnek azért is nagy a jelentősége, mert a 2008-ban átadott, 17 km hosszú 710-es főút (a 71-es úttal párhuzamosan) elkerüli ugyan Balatonfűzfő, Balatonkenese és Balatonakarattya településeket, ám nem épült ki az M7-esig, ehelyett visszavezették Balatonakarattyára. Ezzel ugyan csökkent a vakációs csúcsforgalomban az útszakaszon rendszeresen kialakuló dugók száma, azonban a hiányzó útszakasz továbbra is gyenge láncszemnek számított: ezt orvosolja a most zajló építkezés.
Most arról számol be a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF), hogy az új autópálya-csomópont részeként kiépülő hídon már a befejező munkálatokat végzik. Emellett a kivitelezési szakasz másik végén, a 710-es főút és a 7205-ös főút csomópontjában a körforgalmi kapcsolódás kialakítása jelenleg is zajlik, a csomópont mellett épülő Budapest-Balaton kerékpárút hídja pedig szerkezetkész állapotban van. A NIF közleményéből többek között még az is kiderült: a 710-es főút forgalmi sávját várhatóan júniusban kezdik el bekötni az M7-esen átadásra kerülő csomópontba.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.