A Duna Aszfalt és a Hazai Építőgép munkája az autópályáig nyújtja a Balaton keleti elkerülőjét.
Látványos szakaszhoz érkezett az M7-es autópálya és a 710-es főút február óta épülő csomópontja. A Duna Aszfalt Kft. és a Hazai Építőgép Kft. által kivitelezett projektben elkészült az M7-es autópálya, valamint az összekötő ágak felett ívelő híd felmenő szerkezete - adta hírül a beruházó NIF Zrt.
A szerkezetre november 11-én szombaton este 10 és vasárnap hajnali 4 óra között helyezték fel a hídgerendákat.
A beruházás keretében az eddig csak Balatonakarattyáig érő 710-es főutat egészen az autópályáig vezetik egy 2,2 kilométeres új szakasz építésével, és az ehhez szükséges csomópont is képül a főút és a sztráda találkozásánál.
A munkálatok ütemtervnek megfelelően zajlanak. Eddig jellemzően nagytömegű földmunka, útalap építés, valamint az M7-es autópálya feletti híd szerkezetépítése folyt. A fejlesztésnek köszönhetően 2019 őszétől a forgalom a nagy kapacitású 710-es főútra közvetlenül tud felhajtani az autópályáról.
A projektnek azért van jelentősége,
mert a 2008-ban átadott, 17 km hosszú 710-es főút (a 71-es úttal párhuzamosan) elkerüli ugyan Balatonfűzfő, Balatonkenese és Balatonakarattya településeket, ám nem épült ki az M7-esig, ehelyett visszavezették Balatonakarattyára.
A jelen munkák során a NIF tájékoztatása szerint a csomópont első ütemét építik ki új gyűjtő-elosztó sávokkal, a 710-es főút bekötésével.
A jelenlegi kialakítás során megépítendő ágak a Budapest-Balatonfűzfő útirányt fogják biztosítani mindkét irányban a Balaton és a főváros felé egyaránt. A csomópont a későbbi M8-as autópálya csomópontja is lehet majd.
A munkálatok miatt időszakos lezárásokra kell számítani az autópálya balatonvilágosi szakaszán, a 90. kilométer magasságában.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.