Az új út részben négy sávon, részben két sávon valósul meg, északkeletről elkerülve a várost.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kihirdette a szombathelyi elkerülő tervezését célzó ajánlati felhívást. A nyertes feladata többek közt a szükséges engedélyes tervek elkészítése, valamint az építési engedély megszerzésére lesz.
Az összesen mintegy 6,2 kilométeres elkerülő út nyomvonala az M86-os gyorsforgalmi autóút és a 87-es főút különszintű csomópontjától indul északi irányba négysávon haladva. A Söptei úti különszintű csomópontot elérve már kétsávon folytatódik nyugati irányban, a Szombathelyi Repülőtér és a szombathelyi beruházási terület között, majd csatlakozik a 87-es és a 89-es főutak meglévő körforgalmi csomópontjába.
A tervezés magában foglalja
A közbeszerzés előírja, hogy a Hegyeshalom-Szombathely vasútvonalat és a Székesfehérvár-Szombathely vasútvonalat csak külön szintben lehet keresztezni.
Az M86-os út déli irányban is kap egy új csatlakozást, miután Szombathely keleti határa és Körmend keleti határa között 26 kilométeres új szakasz épül majd ki a gyorsforgalmi úton.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.