A beruházás a Colas Út Zrt. és a HE-DO Kft. kivitelezésében, a Főber Zrt. mérnöki és műszaki ellenőrzésével jött létre.
Elkészült a XVI. kerületi Rákosligeti határút és a Cinkotai út felújítása. A projekt a Főber Zrt. mérnöki és műszaki ellenőrzésében, a Colas Út Zrt. és a HE-DO Kft. kivitelezésével valósult meg nettó 1,7 milliárd forintból a BKK Zrt. beruházásában.
A konzorcium még 2018-ban nyerte el a Budapest XVI-XVII. kerületében található Bökényföldi út – Rákosligeti határút Újszász utca – Cinkotai út közötti, valamint a Cinkotai út – Rákosligeti határút – Nógrádverőce utca közötti szakaszának teljes felújítását, amit a Colas Út Zrt. vezetése mellett a konzorciumi tagok 50-50 százalékban osztották fel egymás között.
Az útépítési és mélyépítési munkálatok 2018. október 26-án kezdődtek el, az útfelújítással járó, nagytömegű bontási munkák pedig 2019. március 18-án indultak el. A felújítás során a HE-DO Kft. a Cinkotai úton, és a Bökényföldi út körforgalma előtti 530 méteres szakaszán dolgozott.
A teljes pályaszerkezeti cserék mellett mindkét oldali szegély és a vízelvezető rendszer is átépült. Továbbá a közműveket védelembe helyezték, miközben a forgalmat mindkét útszakaszon fent tartották, különös tekintettel a Cinkotai Buszgarázs működésére, amely a naponta forgalomba engedett, több mint 300 BKV-buszon keresztül egész Budapest közlekedésére kihatással van.
„A Cinkotai úton először az út bal, majd jobb pályáján kezdtünk el dolgozni” - számolt be a szinte napra pontosan egy évig tartó felújítás menetéről Timár Gellért, a HE-DO Kft. projektvezetője. „A munkálatok sorrendje mindkét oldalon hasonló volt. Először a burkolatbontáshoz álltunk neki marással, majd az útalap kotróval történő kibontása következett. A bevágáskészítés és a földkitermelés után a Cinkotai úton az elégtelen altalaj-teherbírás miatt annak erősítésére cementes talajstabilizációt kellett elvégeznünk” – fejtette ki a projektvezető.
„Ezután láttunk neki a védőréteg, majd a Ckt-útalap építésnek. Végül az alapréteg elkészülése után a kötőréteg is rákerült az útra. A kötőréteg építését követően zárt csapadékcsatorna is készült, lefektettük a szükséges kábeleket, megépült a burkolt árok és a szegélyek is a helyükre kerültek. Az út ezután megkapta a kopóréteget. A munkálatok utolsó fázisa a tereprendezés, a padkaépítés, a végleges forgalomtechnika kiépítése, valamint a növénytelepítés és füvesítés volt” – tette hozzá.
Az útfelújítás célja egy tartós, időtálló és biztonsággal használható útpálya építése volt. Itt halad át ugyanis Kelet-Pest tehergépjárműforgalmának nagy része, valamint a Cinkotai autóbuszgarázs teljes forgalma. Így ez az útvonal biztosítja a lakóterületek elkerülését – vagyis a fővárosi igen jelentős ipari üzemek egyik főellátási útvonala.
A pályaszerkezet állapota az elmúlt években a megnövekedett forgalmi terhelés miatt már annyira leromlott, hogy a nehéz-tehergépkocsik csak minimális sebességgel haladva kerülgették a kátyúkat és a nyomvályúkat. A felújítási munkák után immár gyorsabb és biztonságosabb áthaladás biztosítható a forgalomban résztvevők számára.
A műszaki átadás-átvételi eljárás 2019. október 24-én kezdődött meg. A felújításon átesett szakaszokon november 1-jétől ismét két irányban halad a forgalom.
A Duna Group kivitelezésében épülő új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.