A projekt közel 2,4 milliárd forint európai uniós alapból valósul meg a Colas Út Építőipari Zrt. és a KM Építő Kft. kivitelezésében.
A Budapest-Balaton kerékpáros útvonal Budapest – Etyek közti szakaszának kivitelezését a Colas Út Építőipari Zrt. és a KM Építő Kft. konzorciuma nyerte el – derül ki a közbeszerzési adatokból. A projekt közel 2,4 milliárd forint európai uniós alapból valósul meg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában.
A budaörsi szakaszon 452 méter hosszú és 3,3 méter széles, kertiszegélyes önálló kerékpárutat alakítanak ki a Kamaraerdei park területén. A parknál a gyalogsétány keresztezése eltérő textúrájú burkolattal valósul majd meg.
A Beregszászi–Kolozsvári–Seregély utcai körforgalom után a Kamaraerdei park gyalogsétányával párhuzamosan, de attól zöld sávval elválasztva fog folytatódni a kerékpárút. Emellett a park végénél a Temető utcán a hídon áthaladva 86 méteren kerékpáros nyomvonalat festenek fel.
A törökbálinti szakaszon 381 méteren a Temető utca és Raktárvárosi út között vegyes használatú, 3,5 méter széles aszfaltburkolattal kerül kialakításra a bicikliút. Emellett hasonló kialakításban valósul meg 904 méteren a Raktárvárosi út és a Malom dűlő közötti szakasz, szintén vegyes használatú útként.
A kétirányú forgalom biztosítása érdekében pedig 500 méterenként kitérőket is terveztek a szakemberek. Továbbá gépjármű forgalom elől kerékpárosok számára átjárható behajtásgátlót helyeznek el a 20 méter hosszú kerékpárút csatlakozáshoz a Téglagyár utcáról a Bajcsy-Zsilinszky út szervizútjára.
További közel 1 kilométer hosszú és 3,3 méter széles, kertiszegélyes önálló szakaszt létesítenek a Régivasútsorral párhuzamosan, az M0 feletti hídon meglévő létesítményen vezetve.
A budaörsi bekötőút 720 méter hosszú és 2,8 méter széles útvonal lesz a Raktárvárosi úttal párhuzamosan, majd a vasúti vágányok és az M1/M7 autópálya felett meglévő burkolaton vezetett gyalog és kerékpárral egyaránt.
A tervezési szakasz eleje csatlakozik Törökbálinton a Régivasútsor utca folytatásaként egy vegyes forgalmú útként funkcionáló jelenleg is burkolt úthoz. A tervezett vegyes forgalmú út merőlegesen csatlakozik a meglévő burkolt úthoz, majd egy bal ív után Budapest–Hegyeshalom–Rajka vasútvonallal halad párhuzamosan a szelvények között.
A vegyes forgalmú út ezt követően a meglévő földút nyomvonalán halad tovább eltávolodva a vasúttól. Az utat mindkét oldalon erdősáv, fás terület szegélyezi. Ez a mezőgazdasági út pedig kapcsolódik a szomszédos ingatlanokhoz is, segítve a megközelítést.
A tervezett kerékpárút teljes hosszon a régi vasút vonalán halad, majd elhalad Biatorbágy település által létesíteni tervezett jégcsarnok mellett.
Különálló lakóövezetet kapcsol Fót további részeihez az út, melyet most felújítottak.
Már javában dolgozik az MKIF az M1-es hídjainak átépítésén.