A projekt közel 2,4 milliárd forint európai uniós alapból valósul meg a Colas Út Építőipari Zrt. és a KM Építő Kft. kivitelezésében.
A Budapest-Balaton kerékpáros útvonal Budapest – Etyek közti szakaszának kivitelezését a Colas Út Építőipari Zrt. és a KM Építő Kft. konzorciuma nyerte el – derül ki a közbeszerzési adatokból. A projekt közel 2,4 milliárd forint európai uniós alapból valósul meg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában.
A budaörsi szakaszon 452 méter hosszú és 3,3 méter széles, kertiszegélyes önálló kerékpárutat alakítanak ki a Kamaraerdei park területén. A parknál a gyalogsétány keresztezése eltérő textúrájú burkolattal valósul majd meg.
A Beregszászi–Kolozsvári–Seregély utcai körforgalom után a Kamaraerdei park gyalogsétányával párhuzamosan, de attól zöld sávval elválasztva fog folytatódni a kerékpárút. Emellett a park végénél a Temető utcán a hídon áthaladva 86 méteren kerékpáros nyomvonalat festenek fel.
A törökbálinti szakaszon 381 méteren a Temető utca és Raktárvárosi út között vegyes használatú, 3,5 méter széles aszfaltburkolattal kerül kialakításra a bicikliút. Emellett hasonló kialakításban valósul meg 904 méteren a Raktárvárosi út és a Malom dűlő közötti szakasz, szintén vegyes használatú útként.
A kétirányú forgalom biztosítása érdekében pedig 500 méterenként kitérőket is terveztek a szakemberek. Továbbá gépjármű forgalom elől kerékpárosok számára átjárható behajtásgátlót helyeznek el a 20 méter hosszú kerékpárút csatlakozáshoz a Téglagyár utcáról a Bajcsy-Zsilinszky út szervizútjára.
További közel 1 kilométer hosszú és 3,3 méter széles, kertiszegélyes önálló szakaszt létesítenek a Régivasútsorral párhuzamosan, az M0 feletti hídon meglévő létesítményen vezetve.
A budaörsi bekötőút 720 méter hosszú és 2,8 méter széles útvonal lesz a Raktárvárosi úttal párhuzamosan, majd a vasúti vágányok és az M1/M7 autópálya felett meglévő burkolaton vezetett gyalog és kerékpárral egyaránt.
A tervezési szakasz eleje csatlakozik Törökbálinton a Régivasútsor utca folytatásaként egy vegyes forgalmú útként funkcionáló jelenleg is burkolt úthoz. A tervezett vegyes forgalmú út merőlegesen csatlakozik a meglévő burkolt úthoz, majd egy bal ív után Budapest–Hegyeshalom–Rajka vasútvonallal halad párhuzamosan a szelvények között.
A vegyes forgalmú út ezt követően a meglévő földút nyomvonalán halad tovább eltávolodva a vasúttól. Az utat mindkét oldalon erdősáv, fás terület szegélyezi. Ez a mezőgazdasági út pedig kapcsolódik a szomszédos ingatlanokhoz is, segítve a megközelítést.
A tervezett kerékpárút teljes hosszon a régi vasút vonalán halad, majd elhalad Biatorbágy település által létesíteni tervezett jégcsarnok mellett.
A túlzott hierarchiától mentes, rugalmas szerkezetre, több évtizedes szakmai rutinra és az egész országot lefedő gyártókapacitásra alapozza sikereit az EuroAszfalt Kft., amelyet ezúttal a műszaki igazgatója segítségével mutatunk be. Tompos Attila egy folyamatosan változó mátrixként látja az útépítést, amelyben szerinte igenis megteremthető a fiatalokat megszólító vonzerő.
A NIF Zrt. megbízásából a STRABAG Építő Kft. és a Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma építi az M6-os autópálya Bóly és horvát határ közti mintegy 20 kilométeres szakaszát, melynek különböző alprojektjeiről lapunk is rendszeresen beszámol. A Strabag Facebook-oldalán tett közzé egy videót, melyben azt mutatja be, hogyan működik az a Szajkra telepített félig mobil aszfaltkeverő, amit kifejezetten az építkezéshez telepítettek a Baranya megyei helyszínre. Többek között kiderül: a félmobil kialakítású létesítmény előnyei közé tartozik az is, hogy nem igényel alapozást, így relatíve könnyen, gyorsan szállítható, valamint telepíthető különböző helyszínek között.