Teljessé válik a város nyugati határában futó összekötő út, tehermentesül a Vezér utca és a Böszörményi út egy nagy gyár teherforgalmától.
A TURA-Terv Mérnökiroda Kft. és a Cívis Komplex Mérnök Kft. tervezheti meg Debrecen nyugati határában a 354-es főút és a 33-as főút összekötését - derül ki az uniós közbeszerzési adatokból.
Ahogy azt korábban megírtuk a Debrecen északnyugati elkerülését biztosító 354-es és a Hortobágyra vezető 33-as főutat egy észak-déli irányú földút aszfaltozásával köti össze a NIF Zrt. beruházása. Az összeköttetés déli részét a Vezér utca és a 33-as között januárban adták át.
Most a Vezér utca és a 354-es közötti szakaszt kell előkészíteni a nyerteseknek. A projektben egy kétsávos 1,5 kilométeres új út készül majd el a jelenleg nem aszfaltozott Domokos Márton út nyomvonalán.
A projektben emellett egy különszintű csomópontot is kell létesíteni a 354-es főút felett kiépülő műtárggyal.
A fejlesztés jelentőségét az adja, hogy az így teljessé váló összekötő út egyrészt tehermentesíteni fogja a Vezér utcát és a Böszörményi utat a Thyssenkrupp-gyár teherforgalmától, miután közvetlen kapcsolatot ad a gyárnak az M35-ös autópályára vezető 354-eshez és a 33-ashoz. Ugyanakkor a Vezér utcai lakótelep is összeköttetést nyer ezekhez az utakhoz, ezáltal a Böszörményi út terhelése is csökken.
Az M85-ös alagútjának kiemelkedő szakmai kihívásokkal járó építését folyamatosan követtük, így az átadón egy rövid visszatekintéssel is jelentkezünk.
Az MKIF az új sávok helyéről eltávolítja a cserjéket, de miután a projekt elkészül, többet ültetnek majd a pálya mellett.