Az új kapcsolat a túlzsúfolt a Könyves Kálmán körút-Rákóczi híd útvonal és a belvárosi hidak terhelését is enyhíti. A Lánchíd felújításához és a déli körvasút fejlesztéséhez szükséges megállapodás is megszületett.
Az októberi önkormányzati választás óta második ülését tartotta a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) Budapesten. „Az ülésen létrejött a megállapodás a főváros és a kormány között arról, hogy a távlatban megépítendő Albertfalvi hídhoz képest a Galvani híd megépítése élvezzen prioritást” – derült ki Vitézy Dávid közösségi posztjából. Ezzel eldőlt, hogy következő új dunai hídként a Rákóczi hídtól délre fekvő, Dél-Buda, Csepel, Dél-Pest összeköttetését biztosító Galvani híd épül meg.
A Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója a bejegyzésben emlékeztet,
Budapest új hídja, valamint a hozzá csatlakozó körút a belváros elkerülésével köti majd össze a fővárosba nyugatról és délkeletről befutó főútvonalakat, autópályaszakaszokat.
„Az új kapcsolat tehermentesíti a túlzsúfolt a Könyves Kálmán körút - Rákóczi híd útvonalat” – hangsúlyozta a korábban a Budapesti Közlekedési Központot (BKK) négy éven át irányító szakember. Arra is kitért, hogy az új átjáró a belvárosi hidakról is jelentős forgalmat vehet le, közülük első sorban az Erzsébet hídról.
A Galvani híd tervpályázatának győztesét 2018 áprilisában hirdették ki. "A tervpályázatban a közlekedési szakértői munkacsoport vezetőjeként vehettem részt, szerintem kiváló terv győzött. Ezért is örülök, hogy a híd és a kapcsolódó utak tervezését a Budapest Fejlesztési Központ és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. folytathatja a döntés nyomán" - fogalmazott Vitézy Dávid.
Az FKT ülésén számos további jelentős fejlesztésről született egyetértés a kormányzat és a főváros vezetése között. Ennek megfelelően többek közt
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.