A Kelenföld és Ferencváros közötti vasúti fejlesztések újabb elemének indul meg az előkészítése.
Az ajánlatkérő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a TED-en közzétette a ferencvárosi vasútállomás fejlesztéséről szóló tervezői közbeszerzést. A hirdetmény szerint egy különszintű vasúti kapcsolatot kell előkészíteni az állomáson.
A projekt célja a jelenlegi szűk keresztmetszet feloldásával a vasútforgalmi kapacitás növelése a ferencvárosi állomáson, mely közvetlenül kapcsolódik az átfogó projektben bővülő és megújuló fővárosi déli vasúti összekötő Duna-hídhoz. Utóbbi beruházást a Duna Aszfalt Kft. kivitelezi, és itt írtunk róla bővebben.
A most megjelent közbeszerzés a részletekre is kitér. A beruházás lényegét eszerint az adja,
hogy a körvasúton közlekedő személyszállító vonatok útvonala egy vágányon átemelésre kerül a ferencvárosi állomás végponti kitérőkörzete fölött, így egyes szintbeni vonatkeresztezések kiválthatóvá válnak.
Az átemeléssel érintett villamosított vonalszakasz egybefüggő, becsült hossza mintegy 1000 méter. Ezen belül az átemelés becsült hossza a kapcsolódó rámpákkal együtt teszi ki az 1000 métert, míg az egyvágányú hídon vezetett vágányhossz körülbelül 500 méter.
A majdani nyertes feladata többek közt az egyvágányú átemelés megtervezése az engedélyes terv szintjén, valamennyi szakági terv elkészítésével. Ugyanakkor egy vasútüzemi szimuláció és egy új vágánykép készítése is a feladatok közt van.
A hirdetményből az is kiderül, hogy az átemelési műtárgy a nyugati végén a majdani Danubius nevű vasúti megállóhelyhez kapcsolódik. Utóbbi annak a projektnek a részeként épül ki, melyben a Kelenföld és Ferencváros vasútállomások között háromvágányúra bővül a kapcsolat. Ebben a fejlesztésben egy másik elővárosi megállóhelyet is kialakítanak, Népliget-Fradiváros néven.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.
A MÁV 80-as vonalán dolgoznak, december 4-re készül el a modernizálás.