Átadták a Colas beruházásában épített pihenőhelyeket, melyek elkészültével biztonságosabb lett az út.
2018-ban kezdte el a munkálatokat a M86 Szombathely és Csorna közti szakaszának pihenőhelyein a Colas Út Zrt. egy közel 6 milliárd forintos beruházásban. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) projektje most készült el – ezzel az M86-os út 2016-os átadása után a jelenlegi szakaszban azokat a fejlesztéseket kellett elvégezni, amik komfortosabbá és biztonságosabbá teszik az autósok számára az utazást.
A projektben két leállóhelyet alakítottak ki: a Rábaköz-pihenőhelyet a Győr-Moson-Sopron megyében készítették el Sopronnémetinél, illetve Vas megyében, Vámoscsaládnál adtak át egy másik megállóhelyet, melyet tengelysúlymérő-állomással is felszerelnek. Emellett többek között egy-egy előszűrő állomás is kiépül majd az M86 két oldalán, ehhez kapcsolódva adnak át több különböző típusú lámpát, illetve kijelzőrendszert is. Fontos szempont volt a balesetvédelem:
a súlyhatárok feletti járművek kiszűrésével csökkentik a baleseti kockázatokat.
Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója az eseményen kiemelte, hogy
a gyorsforgalmi utak fejlesztésével nemcsak az autópálya hálózat hossza növekszik dinamikusan, hanem az ott található pihenőhelyek száma is, ami országosan immár megközelíti a 140-et.
Az M86-os autóúton újonnan üzembehelyezett tengelysúlymérő-állomások pedig biztosítani fogják, hogy a jövőben az új gyorsforgalmi utakon is csak az előírásoknak megfelelő terhelésű járművek közlekedjenek, amellyel az új utak megfelelő minősége és élettartama hosszú távon biztosított lesz.
Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese az eseményen hangsúlyozta: az M86-os gyorsforgalmi út mintegy 65 kilométeres Szombathely–Csorna-szakaszán eddig nem épült pihenőhely. A beruházás megtervezése során fontos szempont volt a tájba illeszthetőség, illetve nagy hangsúlyt fektettek az informatikai háttér kiépítésére is, mely gördülékenyen biztosítja a tengelysúlymérő állomás üzemeltetését.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.