A két városrészben a kerékpáros és közösségi közlekedést kiszolgáló infrastruktúra elemek fejlesztését a Délút Kft. végzi.
A Délút Kft. munkájával újulnak meg Újszeged és Tarján közösségi közlekedési létesítményei és kerékpáros infrastruktúra elemei – nyilatkozta lapunknak a vállalat.
Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata a beruházást a Terület- és Településfejlesztési Operatív Programban a „Fenntartható városi közlekedésfejlesztés Szegeden – II. ütem” tárgyú projekt keretein belül valósítja meg.
A fejlesztés során négy alprojekt valósul meg több mint bruttó 1,4 milliárd forintból, melyből a Délút Kft. szerződéses állománya két alprojektre szól, összesen nettó 575 millió forint összegből.
"Szegeden igen magas a kerékpárral közlekedők és a közösségi közlekedést használók aránya, ezek mellett pedig a gyalogos közlekedés is magas arányt képvisel” – mondta el Balog Péter a Délút Kft. képviseletében.
A két alprojekt célja a két városrészben a kerékpáros és közösségi közlekedést kiszolgáló infrastruktúra elemek fejlesztése.
Ennek érdekében:
Tarján városrészben a fejlesztéseknek köszönhetően javul a Rózsa utca – Csongrádi sugárút, valamint a Rózsa utca – Retek utca – József Attila sugárút csomópontok kerékpározási lehetősége.
„Ennek érdekében kerékpáros nyomvonal-korrekciók, szegélyépítések, valamint a jelzőlámpás irányítás megújítása valósul meg” – fejtette ki Balog Péter.
„Mindezek mellett a Rózsa utca – Retek utca – Szamos utca – Lugas utca nyomvonalon kerékpársávok és kerékpáros nyomok kerülnek kijelölésre. Ahol a burkolat állapota nem megfelelő, ott kopóréteg cserék is megtörténnek és jelentős szakaszokon az útburkolatot is szélesítik” – tette hozzá.
Létrejönnek új Tempo 30 övezetek (ahol az autók maximum sebessége 30 km/h lehet – a szerk.) Tarján belsejében, továbbá a Budapesti körúton a trolibusz és autóbusz közlekedést támogató beavatkozások történnek meg új buszsáv kialakításával és a burkolat szélesítésével.
Megújulnak a buszmegállók és a Csillag téri körforgalom is.
A projektek megvalósulása után Szegeden tovább növekedhet a fenntartható közlekedési módokat használók aránya, továbbá javul a közösségi közlekedés és a kerékpáros infrastruktúra szolgáltatási színvonala és fokozódik a biztonságos közlekedés lehetősége is.
„A Délút Kft. generálkivitelezőként, illetve az útépítési munkarészek kivitelezésében vesz részt. A projektben emellett több helyen a közvilágítás is átalakításra kerül, ahol kis- és középfeszültségű földkábeleket kell kiváltani. Továbbá 4 darab jelzőlámpás csomópont forgalomirányítási rendszere is megújul. A munkálatok június elején kezdődtek meg és egészen év végéig ki fognak tartani” – fejtette ki részletesen Balog Péter.
A munkavégzés mindkét városrész esetében nagyforgalmú útvonalak mentén és csomópontokban valósul meg, így a szakembereknek különös figyelmet kell fordítani a folyamatos közlekedési lehetőségek fenntartására.
Ezeken az útvonalakon fontos közösségi közlekedési viszonylatok is találhatók.
Számos helyen érintettek lesznek a járdák és az amellett futó kerékpárutak, így a munkavégzés ideje alatt gondoskodni kell a mindenki számára optimális terelési útvonalak kijelöléséről is.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.