A füredi és a csatári csomópont között 5,9 kilométernyi szakaszt bővítenek, két különszintű csomópont jön létre.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. újabb közbeszerzést írt ki a veszprémi elkerülő fejlesztésére.
A 8-as főútnak ezúttal a füredi csomópont és a csatári csomópont közötti részét érinti a projekt: a majdani nyertesnek a feladata az ide vonatkozó engedélyezési és kiviteli terv korszerűségi felülvizsgálata lesz.
Ahogy azt korábban megírtuk, jelenleg a 8-as veszprémi elkerülő szakaszának az első felén folyik építkezés: a Strabag a Veszprémtől keletre fekvő litéri csomópont (a 8-as és a 72-es út találkozásánál), illetve a várostól délre eső füredi csomópont között dolgozik. A munka eredményeként itt teljes mértékben kétszer két sávon és fizikai elválasztással lehet majd haladni, külön szintű csomópontok használatával.
A most szóban forgó projekt ezt a munkát folytatja majd az 51+900 kilométerszelvény (füredi csomópont), illetve az 57+846 szelvények (csatári csomópont) között. A közbeszerzés szövegéből kiderül, ezen a szakaszon is négysávon lehet majd közlekedni, az utat középen egy 3 méteres sávval választják el.
Különszintű csomóponttá válik a tapolcai csomópont és a csatári csomópont is. Számos további feladat kapcsolódik a projekthez: többek közt kiszélesítik a Séd-patak hídját, támfal is épül, valamint két tározó medence is létrejön.
A 8-as négysávosítására azért van szükség, mert jelenlegi formájában mind a kelet-nyugati irányban áthaladó forgalom, mind a Balaton felé közlekedők jelentősen leterhelik a főutat, és rendszeresek a torlódások.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.