Jó ütemben halad a Miskolc közlekedését komplexen érintő beruházás kivitelezésével a HE-DO a Speciálterv dokumentációja alapján.
Újabb fontos szakaszához érkezett a tehermentesítő út és az Y-híd építése Miskolcon – derül ki a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) közleményéből. Ahogy azt már korábban is megírtuk, az egész város közlekedésére kiható komplex beruházás kivitelezését a HE-DO Kft. végzi a Speciálterv Kft. munkájával elkészült tervek alapján.
A projekt keretében megépülő a Martinkertváros felé vezető „Y” alakú híd lehetővé teszi, hogy az ott élők gyorsabban juthassanak el a belvárosba, és egyszerűbbé válik a Tiszai pályaudvar megközelítése is.
Az utóbbi idők legkomplexebb Miskolcot érintő infrastrukturális beruházása az Y-híd építése, amely közlekedési szempontból 2021 tavaszán a következő lényeges fázisához érkezik:
elbontják a Kisfaludy utcai szakaszt és átépítés miatt lezárják a Pfaff Ferenc utcai vasúti átjárót.
Az építési munkák ebben az ütemben csak jelentős mértékű forgalomtereléssel végezhetők el. Martinkertváros közlekedésének fenntarthatósága érdekében szükségessé vált egy terelőútvonal kijelölése. A szakemberek több lehetőséget is számba vettek, végül
a Csokonai Vitéz Mihály utca Fonoda utcáig történő meghosszabbításával létrejövő út megépítése mellett döntöttek.
Ez az útvonal a beruházás megvalósulása alatt biztosít lehetőséget a Martinkertvárosban élők számára a belváros, illetve a belső városrészek megközelítésére. A Martinkertvárosban és a Szirmán élő több ezer ember kétirányú közlekedését ezzel az alternatív útvonallal lehet csak biztosítani, ugyanakkor ehhez forgalomkorlátozási eszközök is kapcsolódnak, így hangsúlyos a teherforgalom kizárása.
Esetleges vészhelyzet esetén is fontos szerepe lesz ennek az útnak, hiszen a mentők, tűzoltók vonulása is gyorsabb lesz az útszakasz megépítésével.
Az útszakasz – kedvező időjárási viszonyok esetén – a tervek szerint várhatóan 2021. április végére-május elejére készülhet el.
A meghosszabbított Csokonai utca az Y-híd megépülését követően is kényelmes alternatívát biztosít majd Martinkertváros és Szirma lakóinak is, ha Miskolc északi vagy keleti városrészeit kívánják megközelíteni.
A terelőút kiépítésével párhuzamosan egy másik fontos ügyben is döntés született: a kerékpárosok biztonságos közlekedése érdekében az Y-hídra kerékpársáv épül.
Emellett az áthelyezésre kerülő Pfaff Ferenc utcai vasúti átjárót is a kerékpárral közlekedők áthajtását segítő biztosítóberendezéssel építik ki.
Az Y-híddal párhuzamos kerékpáros létesítmények előkészületei szintén megindultak, a Kisfaludy utcai felüljáró mellett új hidat fognak megtervezni, amely új lehetőségeket fog nyitni a kapcsolódó városi kerékpárúti hálózat fejlesztésében is.
A NIF közleménye szerint a beruházás ütemtervnek megfelelően halad, jelenleg cölöpalapozási, alépítményi és szerkezetépítési munkákon dolgozik a HE-DO. Továbbá támfal alapozási munkákhoz földkiemelés és szerkezetépítés zajlik, valamint a helyszínre telepített betonüzemben már készülnek az előregyártott támfal elemek. A Vörösmarty utcán pedig az épületbontási és törmelék feldolgozási munka folyik.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.