A 60 kilométeres közúti kitérőt kiváltó határátkelő a Mura folyón ívelhet majd át Nagykanizsa közelében.
Augusztusban írtunk a Nagykanizsa közelében található Murakeresztúr és a Mura folyó túloldalán, Horvátországban fekvő Kotoriba (Kotor) közötti közúti és gyalogos híd tervéről. Nemrég az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent, hogy a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kiválasztotta az átkelő előzetes tervezőjét: hét cég közül a Roden Mérnöki Iroda Kft. nyert, nettó 57,1 millió forintos ajánlattal.
A Roden többek között
A projekt nem csupán a murakeresztúri átkelőre vonatkozik (mely várhatóan mintegy 170 méter hosszúságú, négytámaszú híd lesz). Része még 1595 méter hosszúságú kétsávos országos közút is, valamint 3295 méternyi kerékpárút kivitelezésének előkészítése is.
Mint korábban megírtuk, a régióban jelentős igény van az új hídra. A zaol.hu 2019-es cikke jól rámutat erre: tavaly májusban, a második világháborút lezáró győzelem napján a murakeresztúri és kotoribai általános iskolások elzarándokoltak a Mura-folyón átívelő vasúti hídhoz, ezzel is rámutatva a fejlesztés fontosságára.
Murakeresztúr képviselői másfél évvel ezelőtt elmondták:
a két szomszédos település lakói jelenleg, ha meg akarják látogatni egymást, 60 kilométeres kerülővel tehetik csak meg.
Idén a Merkbau Zrt. is csatlakozott a Három Királyfi, Három Királylány évente megrendezett #mutiholdolgozol akciónapjaihoz, amely során a legkisebbeknek is alkalmuk volt megismerkedni a több mint 30 éves magyar vállalat működésével és mindennapjaival.
A folyamatos vasúti forgalom érdekében a hídfőket előre elkészítették, a szerkezetet pedig előre összeszerelték. A Strabag és a Duna Aszfalt kivitelezésében 20 kilométernyi új autópálya épül Bóly és Ivándárda között.