A 8108-as út munkálataival augusztus közepére végez a Duna Aszfalt Zrt.
Fejér megye északkeleti részén, Bicske környékén, a Váli-völgyben és a Velencei-tó térségében több mint tízmilliárd forintból újulnak meg közutak - jelentette be Tessely Zoltán, a térség országgyűlési képviselője kedden, az Etyek és az 1-es főút közötti, 8108-as számú út felújításának munkaterület-átadásán.
Molnár István a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Fejér megyei igazgatója közölte, hogy
A munkálatokkal augusztus közepére végez a közbeszerzési eljáráson nyertes Duna Aszfalt Zrt.
A 8108-es számú út fejlesztését a képviselő egyben turisztikai fejlesztésnek nevezte, mivel a megújuló útszakaszon kerékpáros forgalomnak is helye lesz, amely így kapcsolódik az Esztergom-Etyek-Ercsi kerékpárúthoz.
Etyek központja és az 1-es főút közötti útszakasz teljes felújítása 889 millió forintból valósul meg, emellett Etyek-Botpusztánál körforgalom épül 480 millióból, illetve az 1-es főúthoz kapcsolódva kiépül egy új közlekedési csomópont 800 millió forintból.
Szintén a program forrásaiból újul meg a Csákvár-Felcsút összekötő út teljes hosszban 1,9 milliárdból, a 811-es és 8111-es utak Alcsútdoboz és Felcsút belterületén 745 millióból, a Csabdi és Vasztélypuszta közötti út 1,4 milliárdból, a Csákvár-Gánt összekötő út teljes hosszban 1,27 milliárdból, valamint a Csákvár-Móricmajor bekötőút is megépül 260 millió forintból.
A Magyar falu program részeként mintegy 2,2 milliárd forintból megújul a 8111-es út Vál, Tabajd és Alcsútdoboz belterületén, felújítják a Szárra vezető bekötőutat, Bicskénél a Tatai utat, továbbá a Velencét Csákvárral összekötő utat Lovasberény belterületén.
Ezeken kívül TOP-forrásból megújul a Seregélyes-Pákozd összekötő út 3,7 kilométeres szakasza 560 millióból, a pátkai bekötőút pedig 134 millió forintból. Tessely Zoltán hangsúlyozta, már most látható, hogy jövő év közepéig mindegyik projekt megvalósul.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.