2021.09.24, Péntek
Elrajtolt az észak-keleti régióban épülő városi elkerülő út projektje
Fotók: Dernovics Tamás/magyarepitok.hu

Elrajtolt az észak-keleti régióban épülő városi elkerülő út projektje

magyarepitok.hu

2021.06.29. 11:45 - Hegedűs Gergely

A HE-DO, a Soltút és a Strabag kivitelezésében zajló beruházást a 26-os főút elmúlt években tapasztalt jelentős forgalomnövekedése tette szükségessé.

Hirdetés

Kedden délelőtt Sajószentpéter térségében letették a 260-os főút Sajószentpétert és Berentét elkerülő szakaszának az alapkövét.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában a HE-DO Kft. és a Soltút Kft. 10,615 kilométernyi új nyomvonalú utat épít, melynek jelzése 260-as lesz. A beruházás másik részeként a Strabag Építőipari Zrt. a 2606-os Kazincbarcika- Múcsony összekötő út nyomvonalán változtat, valamint annak burkolatát erősíti meg.

Fotók: Dernovics Tamás/magyarepitok.hu

 

Ezért van rá szükség

A beruházást a 26-os főút elmúlt években tapasztalt jelentős forgalomnövekedése tette szükségessé. Mind hazai, mind nemzetközi viszonylatban fontos szerepet tölt be a főút: amellett, hogy kapcsolatot létesít Miskolc-Bánréve között, a magyar-szlovák határátkelő irányába, Miskolcot összeköti Kazincbarcika városával is. Az utóbbi években az M30-as autópálya Miskolcig tartó szakasza jelentős forgalmat generál Szlovákia felé Bánrévén keresztül, illetve a már megépült Miskolc északi elkerülő I. és II. üteme is ezt a hatást erősíti - derült ki a NIF sajtóanyagából.


A Sajó árterülete miatt vízrendezésre is szükség lesz

Az új elkerülő út egy négyágú körforgalommal a 27-es főúthoz is csatlakozik, miután keresztezi azt. Az elkerülőről a 27-es főút a körforgalom mellett megvalósítandó direkt ágon is elérhető lesz. Az elkerülő út a 2606-os jelű Kazincbarcika- Múcsony összekötő útnál egy körforgalmi csomóponttal zárul.

A kétsávos másodrendű országos főúton nyolc új híd is létesül majd.

Mivel az elkerülő út a Sajó völgyében vezet, amely egykor a Sajó vízjárta árterülete volt, ezért a beruházáson belül vízrendezésre – vagyis mederkorrekcióra, meder- és partbiztosításra – is sor kerül.

A Sajó folyó mentén árvízvédelmi funkciókat ellátó töltések korrekciója is megtörténik, hogy a Sajó árvize esetén a lakóingatlanok védelme biztosított legyen. A beruházás befejezésének várható időpontja 2024 eleje.


A környezeti és gazdasági hatás is jelentős

Az eseményen Juhász Zoltán, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese és Demeter Zoltán, a térség országgyűlési képviselője is részt vett. Juhász Zoltán emlékeztetett, a kormány tavaly decemberi döntése alapján 2024-ig összesen 430 milliárd forintot fordít négy kiemelt társadalmi igényeken alapuló közútfejlesztésre. A beruházások finanszírozásáról rendelkező kormányhatározat biztosítja a 26-os főút Sajószentpéter-Berente elkerülő kivitelezésének költségeit is. 

Demeter Zoltán elárulta, miután itt él, napi szinten tapasztalja a megnövekedett forgalmat és menetidőt, de a balesetveszélyt is. "Ennek az elkerülő útnak a jelentősége nem csak abban rejlik, hogy Kazincbarcikát elkerüli, a térség szempontjából nagyon fontos gazdaságélénkítő és környezeti hatással is bír” - tette hozzá.

Galéria

Útépítés26-os út27-es útBerenteSajószentpéterHE-DO Kft.Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)StrabagSoltút Kft.

Hírlevél

Hirdetés