A projekt másfél évig tart, és várhatóan 160 utca járdaburkolata lesz megépítve, illetve felújítva a Hódút Kft. mukájával.
Elkezdődött Békéscsaba történetének legnagyobb volumenű járdaépítési programja, amelyre a kormány 2,3 milliárd forintot biztosított – hangzott el a helyszíni sajtótájékoztatón hétfőn.
A beruházás a Hódút Kft. kivitelezésében valósul meg – derül ki a közbeszerzési ismertetőből.
Szarvas Péter (Hajrá Békéscsaba Egyesület) polgármester a fejlesztési programot történelmi léptékűnek nevezte, mivel soha ekkora összeget nem fordítottak még járdafelújításra Békéscsabán.
Közösségi oldalán tett legutóbbi bejegyzésében a polgármester közölte, a négy ütemben megvalósuló fejlesztés első részében 35 járdaszakasz készül el, 17 helyen már e hónapban elkezdődnek a munkálatok.
A projekt másfél évig tart, és várhatóan 160 utca járdaburkolata lesz megépítve, illetve felújítva.
Herczeg Tamás országgyűlési képviselő Facebook-oldalán azt írta a programról, a beruházás mintegy 65 ezer méter hosszúságú, 75 500 négyzetméternyi járdafelületet jelent.
A teljes beruházás a tervek szerint 2022 végén zárul.
A járdafelújítási program mellett hétmilliárd forintot meghaladó összeget biztosított a kormány Békéscsabának úthálózata fejlesztésére a Modern városok program részeként. 2022 végéig több mint 80 utcában zajlanak útépítési vagy útfelújítási munkák majd, a program első üteme már elindult.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.