A tókerülő bicikliutat a 2000-es évek elején részben önálló kerékpárutakon vezetve, részben kisforgalmú utcák felhasználásával jelölték ki.
Megépül a Balatoni Bringakör utolsó hiányzó szakasza Balatonrendesen - derült ki az Innovációs és Technológiai Minisztérium közleményéből. Az eredményes közbeszerzést követően a napokban kötik meg a kivitelezői szerződést a tókerülő kerékpárút egyetlen még kiépítetlen elemének kivitelezőjével. A kivitelező Alpok Terra Kft. összesen közel 2 kilométeren kezdi meg a várhatóan 2022 szeptemberéig tartó munkálatokat
A nettó 420 millió forintos beruházásban a balatonrendesi szakasz ténylegesen összezárja a mintegy 200 kilométeres Bringakört.
A Balatoni Bringakört a 2000-es évek elején részben önálló kerékpárutakon vezetve, részben kisforgalmú utcák felhasználásával jelölték ki. A tó körüli útvonalból azonban különböző jogviták miatt egy rövid szakasz kimaradt. A Bringakör Balatonrendesen megszakad, Kővágóörs településhatárától az Ábrahámhegyre vezető kerékpárútig hiányos az összeköttetés. A kerékpárosok két évtizede kénytelenek minden jelölés vagy figyelemfelhívás nélkül, a 71-es főúton autók között haladva közlekedni a szakaszon.
A tókerülő út az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósuló fejlesztésben zárul össze rendes bringakörré. A hazai forrásból támogatott projektben rossz állapota miatt 730 méteren elbontják és újjáépítik az Ábrahámhegyre vezető kerékpárutat is.
Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár kiemelte, az ITM mintegy 850 kilométernyi kerékpárút-szakasz kivitelezését és előkészítését támogatja összesen 50 milliárd forinttal. "Teljes hosszban megújítjuk a Balatoni Bringakört, a magyar tenger még kényelmesebb és biztonságosabb körbekerekezését szolgáló beruházások költségeihez közel 5 milliárd forinttal járul hozzá a tárca" - árulta el.
A déli parton a tervek szerint még idén befejeződnek a több projektben zajló beavatkozások Balatonakarattyától egészen Balatonboglárig. Északon a Tihanytól Balatonkeneséig tartó szakasz munkálatai a jelenlegi ütemezés szerint 2023 végéig érhetnek célba.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.