2024.04.19, Péntek
Mindkét próbaterhelés sikeres volt a páratlan szerkezetű új Tisza-hídon - fotókkal
magyarepitok.hu

Mindkét próbaterhelés sikeres volt a páratlan szerkezetű új Tisza-hídon - fotókkal

magyarepitok.hu

2021.09.27. 11:10 - Hegedűs Gergely

Az M44-es Duna Aszfalt kivitelezésében megszülető Tiszakürt-Lakitelek szakaszát várhatóan decemberben helyezik forgalomba.

Hirdetés

Rendben lezajlott a próbaterhelés az M44 gyorsforgalmi út új Tiszaugi- hídjánál - derült ki a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közleményéből. Az adatok kiértékelése még néhány hetet igénybe vesz. A Duna Aszfalt Zrt. generálkivitelezésével megvalósuló híd építése a végéhez közeledik, már csak a befejező munkálatok vannak hátra.

Fotók: magyarepitok.hu


A 44. sz főútról is jól látható az M44 gyorsforgalmi út Tiszakürt-Lakitelek közötti szakaszának leglátványosabb műtárgya, az 556 méter hosszú új Tiszaugi-híd. Ahogy azt többször is jeleztük, az új tiszaugi Tisza-hídnak olyan egyedülálló szerkezete lesz, amelyből Európában egyetlen sincsen, és a világon is csak néhány hasonló épült. A pilonok deformált ellipszis alakúak, ami nagyon egyedivé teszi a látványt, és a szerkezetet ekhós szekérhez teszi hasonlóvá.


Többek közt a piloncsúcsok mozgását is mérni kell

A befejező fázis egyik legfontosabb momentuma az épülő híd próbaterhelése volt, ahol a műtárgy használatba vétel előtti teherbírását ellenőrizték. A próbaterhelés során statikus és dinamikus terhelést végeztek.

A hídszerkezet különböző részein, elemein mérték az ezek hatására bekövetkező alakváltozásokat és az egyes szerkezeti elemekben keletkező feszültségeket: pl. a főtartó lehajlását, piloncsúcsok elmozdulását, szerkezet sajátfrekvenciáját stb.


Ezúttal is a BME szakemberei végezték a méréseket

A Tiszaugi-hídnál a statikus próbaterhelést 22, egyenként 38 tonna súlyú tehergépkocsival végezték, összesen 20 teherállás kombinációban. A dinamikus terhelés során pedig két tehergépkocsi haladt át a hídon 5, 20, 40, 60 km/órás sebességgel. A NIF Zrt. beruházásainál a próbaterhelést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszékének szakemberei végzik. Ebben az esetben is ők hajtották végre a méréseket.

A Tiszakürt-Lakitelek közötti 10,1 kilométeres szakasz műszaki átadás- átvételi folyamata októberben megkezdődik, a teljes szakasz forgalomba helyezése várhatóan decemberben történik meg.

Galéria

ÚtépítésDuna Aszfalt Zrt.TiszaugLakitelek

Hírlevél

Hirdetés