A Colas kivitelezésében épülő híd acélszerkezeteit négy darabban szállították a munkaterületre. A folyó két partján élőknek hamarosan közvetlen határkapcsolatuk lesz.
Fontos lépés történt a 20 éve árvízben elveszett, most újjáépülő Ipoly-hídon: a magyar és szlovák hídfők betonozását követően a kivitelező Colas Közlekedésépítő Zrt. beemelte az Ipolydamásdot Helembával összekötő híd acél főtartóit.
A szerkezeteket négy darabban szállították a munkaterületre, súlyuk egyenként eléri a 40 tonnát.
A kivitelezés ezen szakaszának megvalósulásával az Ipoly folyó két partján élők egyre közelebb kerülnek a közvetlen határkapcsolat kiépítéséhez.
A projekt beruházója a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő (NIF) Zrt, a fejlesztés várható befejezése 2023 első negyedéve. Az Ipoly-híd esetében a Colas Közlekedésépítő Zrt. a kivitelező, míg a magyar oldali útcsatlakozást a Colas Út Zrt. készíti el. A szlovák oldali útcsatlakozás kivitelezője a Colas Út Zrt. és a Colas Slovakia.
A hídszerkezet egyetlen nyílással hidalja majd át a folyót, a híd teljes hossza 71 méter lesz.
A hídhoz a magyar oldalon 540 méter, míg a szlovák oldalon 175 méter hosszú csatlakozó út épül. A híd egyik oldalán kétirányú kerékpárút létesül.
A 20 év után újjáépülő hídon vezet majd át az EUROVELO 6-os nemzetközi kerékpárút is, de a helyiek kérésére teherforgalmat nem bonyolít le.
A magyarországi Ipolydamásd és a szintén magyaroklakta, de Szlovákiához tartozó Helemba közötti eredeti hidat 2000-ben az ár vitte el. Az átjáró műszaki paramétereiről még 2018-ban született meg a szlovák-magyar megállapodás.
A magyar-szlovák együttműködésről és az alapkőletételről korábban itt írtunk. Az összefogásnak köszönhetően javulhat a két ország közötti munkaerő mobilitása, továbbá a beruházás alappillérként szolgálhat a két V4 tagállam határon túli, bilaterális kapcsolatainak fejlesztésében.
A közel 5 kilométeres új út a térség kavicsbányáiból érkező forgalmat vezeti majd rá az 51-es főútra.
Vecsésen dolgozott a hazai útépítő, a projektben a KM Építő Kft. is részt vett.