Bezárul a nagykörút a szabolcsi megyeszékhelyen: elkezdődtek a munkálatok a 40 éve hiányzó délnyugati szakaszon. A jelentős útfejlesztés a ZEMPLÉNKŐ és a KE-VÍZ 21 munkájával valósul meg.
Évtizedek óta várja ezt a fejlesztést Nyíregyháza. A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. nettó 5,6 milliárd forintos beruházásában végre bezárul a nagykörút a város körül. Az 1,2 kilométeres négysávos szakasz kivitelezését a KE-VÍZ 21 Építőipari Zrt. és a Zemplénkő Kft. végzi el – ezt február elején jelentették be, amelyről lapunk is beszámolt.
A fejlesztéssel nemcsak a gépjárműközlekedés lesz gyorsabb, hanem 2 sávos kerékpárút és gyalogjárda is szolgálja majd a közlekedők biztonságát.
A Nyíregyházát körülölelő nagykörútnak évtizedek óta hiányzó 2x2 sávos szakaszának megépítése a közeljövő egyik legnagyobb beruházása a város életében, amelynek előkészítése 6 évvel ezelőtt kezdődött meg. A jelenlegi 2x1 sávos útszakasz napi szinten jelentős személy- és teherforgalmat bonyolít. Az Érpatakon jelenleg meglévő 2x1 sávos híd és az arra rávezető közlekedési utak miatt mindennapos a torlódás, a közlekedés a gyalogosok és a kerékpárosok számára nem biztonságos.
A beruházásban a Huszár sort és a Móricz Zsigmond utcát érintő nagykörúti szakasz meglévő 2x1 sávos szakaszát bővítik 2x2 sávosra, 1,2 kilométer hosszan. Az útpályával párhuzamosan, a város felőli oldalon kerékpárút, külső oldalán pedig gyalogút épül teljes hosszban. Az Érpatak felett ívelő két régi hídszerkezet helyett egy 60 méter szélességű híd létesül, amelyen 2x2 sávos út, járda, gyalog- és kerékpárút is vezet majd.
Az említett út és hídépítési munkákon túl a kivitelező konzorcium feladata továbbá:
A munkaterületet január végén adták át a vállalkozóknak, februárban megtörténtek a geodéziai kitűzések. Elkezdődtek az egyeztetések a kiváltandó közművek tulajdonosaival és a munkaszervezés a NIV Zrt-vel közösen. Az állapotfelmérések és a fakivágási munkálatok, valamint lakossági tájékoztatások előkészítése szintén folyamatban van.
A következő hónapokban tájékoztató táblákat helyeznek ki, elvégzik az új híd próbacölöpözését, közműkiváltásokat. Az építési munkák várhatóan március-áprilisban kezdődnek meg.
A következő időszakban a forgalomtechnikát is ki kell alakítani, hiszen az építkezés alatt biztosítani kell a zavartalan forgalmat. Az új híd építését pedig úgy kell megoldani, hogy közben az Érpataki főfolyásban lévő vízmennyiség ideiglenes átemelése ne okozzon semmilyen káros elöntést vagy forgalmi akadályt.
A beruházás befejezési határideje 24 hónap, vagyis 2024 januárja.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.
Több mint hét kilométeren felújította és közel 3 kilométeres szakaszon négysávosra bővítette a 441-es főutat Kecskemét és Nagykőrös között a Colas Út Zrt.. Ma ünnepség keretében adták át a vármegyéken átívelő fejlesztést.