Nemrég adták át az M4-es Törökszentmiklós Abony közötti szakaszát, amelyben a SWIETELSKY egy három kilométeres nyomvonalon dolgozott a Duna Aszfalt alvállalkozójaként.
Már használhatják az autósok az M4-es autópálya Szolnokot elkerülő szakaszát, amely Abony és Törökszentmiklós között létesít közvetlen kapcsolatot. Erről lapunk is beszámolt. A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra fejlesztő Zrt. beruházásban valósult meg.
A két ütemre bontott beruházást a Colas Közlekedésépítő Zrt., a Colas Hungária Zrt. és a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezte, nettó 125,3 milliárd forint értékben. A SWIETELSKY Magyarország Kft. a Duna Aszfalt alvállalkozójaként a nyugati 90+859 és a 109+460 kilométerszelvény közötti részen, egy 3 kilométeres szakasz építését és kapcsolódó elemeinek munkáit végezte el.
Tavaly augusztusban egy hosszabb cikkben, fotókkal számoltunk be arról, hogy előrehaladott állapotban van az M4-es szolnoki elkerülő szakasza.
A teljesen elkészült 3 kilométeres útszakaszt nem sokkal az átadás előtt a cég építésvezetőjével, Oláh Csabával együtt jártuk be, aki elmondta: augusztus óta nagyon nagy ütemben dolgoztak, hogy minden feladattal végezni tudjanak december 18-áig, a műszaki átadás-átvétel időpontjáig. Ez sikerült is, igaz, a leghidegebb időkben és szélben is dolgozniuk kellett.
Szavai szerint a befejező munkáknál nagy kihívást jelentett a munkaszervezés, mert többször előfordult, hogy az anyagellátásban és az alvállalkozói kapacitásokban elakadás történt. Végül a kollégák csapatmunkájának köszönhetően sikerült optimalizálni az erőforrásokat. Az eredményes munkához elsősorban egy nagyon jó csapatra, és az alvállalkozók összehangolt munkájára volt szükség.
A szakaszon a pálya kivitelezésén kívül a SWIETELSKY feladatai közé tartozott:
A legnagyobb kihívást talán a 32-es számú út korrekciós szakaszának forgalomba helyezése jelentette. Az utolsó szakaszban jelzőlámpákkal terelték a forgalmat, emellett kellett dolgoznia a kivitelezőknek.
Oláh Csaba azt is elmondta, hogy a SWIETELSKY számára nagy jelentőségű volt ez a projekt. Emlékeztetett, hogy 2014-ben kezdték el építeni ezt a szakaszt és a 2015. márciusi leállításig dolgoztak rajta. Nagy öröm volt számukra, hogy több mint 6 év után, 2019-ben folytathatták, majd 2021. decemberére be is fejezték a munkálatokat.
„Egy autópálya vagy gyorsforgalmi út építése minden cégnek fontos, kiemelt feladat, így a SWIETELSKY-nek is az volt. Összességében nagyon szép és rendkívül összetett feladat volt, örülök, hogy a részese lehettem.” - összegezte az építésvezető.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.