A NIF beruházásában az STR munkájával valósul meg a várost délről elkerülő útvonal.
Szerdán délelőtt elhelyezték a Mosonmagyaróvár, déli tehermentesítő út 1-es főút és a 86-os főút közötti szakaszának alapkövét. A fejlesztés NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában valósul meg, a kivitelezést a STRABAG-csoporthoz tartozó STR Mély- és Magasépítő Kft. végzi el.
2021 őszén már írtunk arról, hogy a közel 3 kilométer hosszú déli tehermentesítő út az 1-es és a 86-os főút összekötésével a déli városrész tehermentesítését és az iparterület feltárását valósítja meg 2x1 sávon.
A beruházás célja a 86-os főút Mosonmagyaróvár belterületi szakaszának új nyomvonalra helyezése oly módon, hogy gyorsabb és biztonságosabb kapcsolat jöjjön létre mind a teher-, mind a személygépjármű-forgalom számára az 1-es főút és az M1-es autópálya között.
Az érintett útszakaszon 3 körforgalom épül az 1-es és a 86-os főúti csomópontokban, illetve a főpálya 0+755 kilométerszelvényében. 2635 méter hosszan új, egybefüggő utat építenek ki, a 285 méter hosszú Kenyérgyári úti szakaszon a meglevő út nyomvonala másodrendű belterületi főúti paraméterekkel valósul meg.
A munkák során a MÁV Zrt. 1-es számú, Budapest–Hegyeshalom−Rajka vasútvonala felett egy 26,11 méter + 12,11 méter támaszközű, előregyártott vasbeton hídgerendákból álló felszerkezetű felüljárót építenek, továbbá mintegy 1 400 méter hosszban kerékpárutat és közös gyalogos-kerékpárúti szakaszokat is kialakítanak.
A NIF Zrt. tájékoztatása szerint a kivitelezésre vonatkozó szerződés hatályba lépését követően a munkaterület átadás-átvételi eljárása 2022. január 25. napján megtörtént. Jelenleg az előkészítő munkálatok közül megkezdődött a beszállítóutak kialakítása, a lőszermentesítés, illetve a vasút felett megvalósítandó műtárgy próbacölöpözése.
Nagy István agrárminiszter a tehermentesítő út megépülését nagy jelentőségű beruházásnak nevezte a város életében, és azt mondta, a beruházásnak köszönhetően jelentősen csökken majd a mosoni városrészt terhelő forgalom és a zajszennyezés, másrészt új befektetők jelennek majd meg az iparterületen.
A miniszter közölte, hogy a kormány az előkészítő munkálatokra 1,2 milliárd forintot biztosított, idén további kétmilliárdot, jövőre pedig hárommilliárd forintot ad. Az út várhatóan 2024 januárjában készül el.
Árvay István, Mosonmagyaróvár polgármestere elmondta, hogy az új út a közel száz hektáros különleges gazdasági övezet mentén halad majd. Az út a befejezését követően a Mosonmagyaróváron élők jólétét és anyagi biztonságát szolgálja majd, az ipari területtel közösen határozza meg a város jövőbeni fejlődését.
Juhász Zoltán, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese arról beszélt, hogy az út építéséhez 2019 év végén szerezték meg a környezetvédelmi és építési engedélyeket, 2020-ban készültek el a kiviteli tervek.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.