A város közlekedésfejlesztését szolgáló projekten a Hódút, a Délút és a Strabag dolgozott.
Csaknem 800 millió forint uniós támogatásból épült meg egy út és kerékpárút Békéscsabán; az önkormányzat hazai forrásból szeretné a szakasz második ütemét is megvalósítani − hangzott el hétfői a békéscsabai városházán tartott projektzáró rendezvényen.
Az önkormányzat az uniós Terület- és Településfejlesztési Operatív Programban (TOP) 770 millió forintot nyert el, amelyből több mint 2,3 kilométer út, 2 kilométer hosszúságú kerékpárforgalmi létesítmény épült, a csapadékvíz-elvezetés pedig mintegy 1700 méteren valósult meg.
A projekt részeként a szakaszon a közvilágítást is kiépítették − ismertette Sódar Anita, a Békéscsabai Városfejlesztési NKft. ügyvezetője.
A Hódút Kft., a Délút Kft.és a Strabag által kivitelezett szakasz határidő előtt készült el, már forgalomba helyezték − tette hozzá.
Sódar Anita elmondta, szeretnék az útfejlesztés második ütemét is megvalósítani. A Modern városok programban (MVP) Békéscsaba feltételes szerződéssel rendelkezik, ám a közbeszerzésen mintegy 200 millió forinttal magasabb összeg érkezett be, így a város kérvényezte a kormánynál a többlettámogatás megítélését. Ha megkapják, akkor a jövő év végéig fejeződne be a második ütem.
Sódar Anita emlékeztetett arra, Békéscsaba 2014 és 2020 között a TOP forrásaiból 15,6 milliárd forintot nyert el infrastruktúrafejlesztésre, ebből több mint ötven önkormányzati épületet (egészségügyi, szociális és oktatási intézményeket) újítottak fel, korszerűsítettek energetikailag vagy bővítettek.
Kerékpárforgalmi létesítmény pedig több mint 22 kilométeren épült uniós forrásból − tette hozzá.
Herczeg Tamás, Békés megye 1. választókerületének országgyűlési képviselője a sajtótájékoztatón „mérföldkőnek” nevezte a beruházást, amely szerinte belterületen legalább olyan fontos projekt, mint külterületen az M44-es gyorsforgalmi út és a fürjesi elkerülő út megépülése.
Szarvas Péter polgármester elmondta, a békési megyeszékhelyen is évről évre nő az autók száma, az elkészült úttal a város egyik legnagyobb lakosságszámú városrészéből lehet „egyszerűbben, gyorsabban és biztonságosabban” elérni a déli iparterületet.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.