A két város között részben új nyomvonalon jön létre közvetlen közúti kapcsolat, mintegy 30 kilométeren.
Három cég tervezheti a részben új nyomvonalon létrejövő 2x2 sávos utat Nyíregyháza és Debrecen között: a Tura-Terv Mérnökiroda Kft., a Via Futura Mérnöki Kft. és az Unitef'83 Zrt. Az eredményt az uniós közbeszerzési értesítőben hozta nyilvánosságra a beruházó NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Az előkészítés első lépéseként a nyomvonalra tanulmányterv, közúti biztonsági hatásvizsgálat, környezeti hatástanulmány és környezetvédelmi engedély megszerzése szükséges.
A fejlesztéssel érintett szakasz a 354-es főút és az egyelőre csak tervezett debreceni elkerülő út találkozásától a 4-es főút M3-as autópálya csomópontjáig tart. A nyomvonal mintegy 30, 5 kilométer hosszú, amelyen tervezetten öt csomópontot kell megtervezni, a 2x2 sávos külterületi elsőrendű főút paramétereinek megfelelően.
A szerződés március 11-én lépett életbe, értéke 365 millió forint.
Hamarosan egy másik, Debrecen és Nyíregyháza közötti közlekedést megkönnyítő beruházás is elindulhat: A ZEMPLÉNKŐ kivitelezésében épülhet a görbeházi csomópont. A beruházás megoldás lesz arra a problémára, hogy jelenleg az M35-ösön Debrecen felől érkezők Görbeházánál nem tudnak Nyíregyháza felé menni, ugyanígy az M3-asról érkezők nem tudnak Debrecen felé hajtani.
A zalai tesztpályához hasonló legközelebbi létesítmény Észak-Németországban található, de miután elkészül az oválpálya, Zalaegerszegen kínálják majd a kontinensen a legszélesebb tesztelési lehetőségeket a megrendelőknek.
Babarcnál új üzemi forduló épül.