A 4-es főút és az M5-ös autópálya közötti összeköttetést biztosító főút három alföldi várost köt össze 31 kilométeren.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. egy összesen nettó 3,246 milliárd forint értékű útfejlesztési tervezési csomagot tett közzé a TED-en. A közbeszerzés az Alföld három főútján készít elő 11,5 tonnás burkolatmegerősítést, egyaránt jelentős nagyságú útszakaszon. A nyerteseknek az engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése lesz a feladatuk.
Az egyik projekt a 441-es főút Cegléd és Nagykőrös közötti szakaszát újítja majd meg, itt a tervezés a Pannonway Építő Kft. feladata lesz. A mintegy 16 kilométeres útszakasz megerősítése kapcsolódik a Kecskemét és Nagykőrös között már folyamatban levő fejlesztéshez: abban a Colas által kivitelezett projektben egyrészt 7,29 kilométeren megújul a 441-es, másrészt egy jelentős kecskeméti szakasza négysávosodik.
Ahogy az alábbi térkép is mutatja, a 441-es egyik jelentőségét az adja, hogy a több éve zajló projektekben négysávosodó 4-es főutat összeköti az M5-ös autópályával.
A most közzétett közbeszerzés második eleme a Jász-Nagykun-Szolnok megyében található 34-es főút fejlesztését készíti elő. A Tiszafüred és Fegyvernek között húzódó, mintegy 55 kilométeres főút 11,5 tonnás burkolatmegerősítését a RODEN Mérnöki Iroda Kft. tervezheti meg.
A harmadik projekt a Ceglédet és Nagykátát összekötö 311-es útra vonatkozik: az összesen 34 kilométeres Pest megyei út tervezését az UTIBER Kft. végezheti el.
Összesen 14,1 kilométernyi 2x1 sávos pálya kivitelezési dokumentációjának elkészítésére írtak ki feltételes közbeszerzést.
Székelyudvarhely és Székelykeresztúr között több mint 20 kilométer hosszan, négy új hidat is építettek.