Szakmai egyetértés alakult ki arról, hogy Nagyszalontától délre csatlakozna be a meghosszabbítása a romániai gyorsforgalmi útba.
Elkészülhet októberre a megállapodás az M44-es gyorsforgalmi út meghosszabbításáról és összeköttetéséről a tervezett romániai gyorsforgalmi úttal. A megállapodást kétoldalú kormányülésen írják majd alá - tájékoztatta a Békés Megyei Önkormányzat pénteken közleményben az MTI-t.
A Békés megyei Dombegyházán csütörtökön szakmai egyeztetést tartottak annak a kormányközi megállapodásnak az előkészítéséről, amely az M44-es gyorsforgalmi út és a tervezés alatt álló Arad-Nagyvárad gyorsforgalmi út közötti összeköttetés részleteit tartalmazza.
A magyar-román autópálya munkacsoport ülésén szakmai egyetértés alakult ki abban, hogy Nagyszalontától délre csatlakozna be az M44-es meghosszabbítása a romániai gyorsforgalmi útba. A határmetszési pontot is kijelölték a két ország szakemberei.
Az M44-esen jelenleg 88 kilométernyi négysávos út járható Lakitelek és Békéscsaba között. Szentkirály és Lakitelek, valamint Kecskemét és Szentkirály között ugyanakkor még folynak a munkálatok a Közgép Zrt., illetve a Hódút Kft. jóvoltából.
Ilie Bolojan, a Bihar Megyei Tanács elnöke elmondta, hogy legkésőbb 2027 első negyedévére át szeretnék adni a határ másik oldalán elkészült gyorsforgalmi utat. A tanácskozás végén a résztvevők megtekintették az állandó határátkelőhelyként hamarosan megnyíló Dombegyház-Kisvarjas határállomást.
A romániai küldöttséget Adrian Foghis, a Közlekedési Minisztérium államtitkára, míg a magyar delegációt Thoroczkay Zsolt, a Technológiai és Ipari Minisztérium főosztályvezetője vezette. A munkacsoport ülésén részt vett Erdős Norbert (Fidesz) országgyűlési képviselő és Zalai Mihály, a Békés Megyei Önkormányzat elnöke is.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.