Szakmai egyetértés alakult ki arról, hogy Nagyszalontától délre csatlakozna be a meghosszabbítása a romániai gyorsforgalmi útba.
Elkészülhet októberre a megállapodás az M44-es gyorsforgalmi út meghosszabbításáról és összeköttetéséről a tervezett romániai gyorsforgalmi úttal. A megállapodást kétoldalú kormányülésen írják majd alá - tájékoztatta a Békés Megyei Önkormányzat pénteken közleményben az MTI-t.
A Békés megyei Dombegyházán csütörtökön szakmai egyeztetést tartottak annak a kormányközi megállapodásnak az előkészítéséről, amely az M44-es gyorsforgalmi út és a tervezés alatt álló Arad-Nagyvárad gyorsforgalmi út közötti összeköttetés részleteit tartalmazza.
A magyar-román autópálya munkacsoport ülésén szakmai egyetértés alakult ki abban, hogy Nagyszalontától délre csatlakozna be az M44-es meghosszabbítása a romániai gyorsforgalmi útba. A határmetszési pontot is kijelölték a két ország szakemberei.
Az M44-esen jelenleg 88 kilométernyi négysávos út járható Lakitelek és Békéscsaba között. Szentkirály és Lakitelek, valamint Kecskemét és Szentkirály között ugyanakkor még folynak a munkálatok a Közgép Zrt., illetve a Hódút Kft. jóvoltából.
Ilie Bolojan, a Bihar Megyei Tanács elnöke elmondta, hogy legkésőbb 2027 első negyedévére át szeretnék adni a határ másik oldalán elkészült gyorsforgalmi utat. A tanácskozás végén a résztvevők megtekintették az állandó határátkelőhelyként hamarosan megnyíló Dombegyház-Kisvarjas határállomást.
A romániai küldöttséget Adrian Foghis, a Közlekedési Minisztérium államtitkára, míg a magyar delegációt Thoroczkay Zsolt, a Technológiai és Ipari Minisztérium főosztályvezetője vezette. A munkacsoport ülésén részt vett Erdős Norbert (Fidesz) országgyűlési képviselő és Zalai Mihály, a Békés Megyei Önkormányzat elnöke is.
Összesen 14,1 kilométernyi 2x1 sávos pálya kivitelezési dokumentációjának elkészítésére írtak ki feltételes közbeszerzést.
Székelyudvarhely és Székelykeresztúr között több mint 20 kilométer hosszan, négy új hidat is építettek.