Kerékpárúttal, járdával és gyalogátkelőkkel gazdagodik a XVI. kerületi Magtár utca egy része, a SWIETELSKY Magyarország munkájával.
Teljes felújtáson esik át a XVI. kerület egyik, M0-ás autóúthoz közeli útszakasza. A Magtár utca Budapesti út és Barátság út közötti részének kivitelezését a SWIETELSKY Magyarország Kft. végzi. A 200 napos átfutású munka menetéről Farkas Attila építésvezető tájékoztatta lapunkat.
A 970 méter hosszú útszakasz 5 és fél méter széles szerkezetét felbontják és 9 méter szélesre bővítik, új burkolattal. Két oldalán 1,5-1,5 méter széles felfestett kerékpársávot hoznak létre. Teljes hosszban szegély és járda épül, emellett négy gyalogátkelőhelyet és több kapubejárót alakítanak ki. A kivitelezéshez jelentős növényápolási és telepítési feladatok is tartoznak. A tárgyi kivitelezésben épülő kerékpárútnak időközben egy másik kivitelezés keretében elkezdték építeni a folytatását Csömör településre.
A projekt több forgalomtechnikai ütemben valósul meg, hogy a közlekedés fenntartható legyen. A munkavégzés alá vont 160-220 méteres szakaszok mellett félpályán haladhat a forgalom, jelzőlámpás irányítás mellett. Az egyes ütemek munkálatai – bontások, földkiemelés és elszállítás, alépítményi munkák, járdaépítés és bejárók építése – 35-50 napig tart. Az elkészült szakaszok az aszfalt kötőrétegen kerülnek ideiglenesen átadásra a forgalomnak. A kopóréteget a kivitelezés végén húzza be a kivitelező.
A június 1-i ütemváltás idején a teljes munkaterület 38%-án már az új kötőrétegen haladhat a forgalom.
A 970 méteres felújított útszakaszon négy darab gyalogátkelőhelyet építenek ki közvilágítással, ami szintén a SWIETELSKY Magyarország Kft. feladata. Az út mindkét oldalán burkolati jelekkel festik fel a kerékpársávot, 1,5-1,5 méter szélességben. Szintén mindkét oldalon épül térköves járda, valamint a kapubejárókat is térkőből alakítják ki. A létrejövő zöld szigeteken cserjéket ültetnek, illetve a már meglévő zöld részeket ápolják, rendezik.
A beruházás részeként elkészül az utca zárt csapadékvízelvezető rendszere is, amit egy önkormányzati területen lévő szikkasztóba vezetnek.
A felújítás záróüteme a Magtár utca Barátság utca felőli vége, amely közvetlenül a HÉV aluljáróba torkollik. Ezt a csomópontot csak teljes útlezárás mellett tudják elvégezni, a számítások szerint a lehető leggyorsabban, 10 nap alatt. Ez a fázis Farkas Attila építésvezető tájékoztatása szerint még a nyári szünetben, az augusztus 20-a körüli időszakban valósulhat meg.
A munkálatok végső befejezése várhatóan szeptember 30. Az ezt követő műszaki átadási időszakban még várhatóak javítási és egyéb munkák, például a növénytelepítésnek az októberi időjárás jóval kedvezőbb.
Szintrehozási munkálatainak második évét zárja decemberben az MKIF Zrt. az általa üzemeltetett gyorsforgalmi úthálózaton, ám arról eddig kevés szó esett, hogy mi történik a mart aszfalttal. Mára elvárás az utakból eltávolított anyagok újrafelhasználása, ám ebben még sokat léphetünk előre. E tekintetben a hazai gyorsforgalmi utak 60%-t üzemeltető MKIF Zrt. hazai léptékkel nézve óriási vállalást tett, melynek részleteit Koch Domonkos, a Társaság innovációs mérnöke osztotta meg lapunkkal.
Összetett projekttel fejlesztették a Fejér vármegyei Kisapostagot, a kivitelezést a STRABAG végezte el. Ennek során szabályozták egy településrészen a csapadékvíz-elvezetést, járdán megközelíthetővé tették a 6-os főút mentén lévő buszmegállókat valamint a közbenső szakaszon lévő buszmegállókat, utak újultak meg, gyalogos átkelőhelyek és két park is épült.