A beruházás célja Pusztaszabolcs belterületi forgalmi terhelésének javítása.
Megkezdődött a pusztaszabolcsi elkerülő út előkészítése, a megrendelő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) már keresi a tervezőt – derül ki a közbeszerzési értesítőből.
A Pusztaszabolcs elkerülő út előkészítéseként új nyomvonalú, 2x1 forgalmi sávos kialakítású, közel 6 km hosszúságú, 7,5 méter széles országos közutat terveznek. A Budapest-Pusztaszabolcs vasútvonalat külön szinten felüljáróval keresztezik majd a vasútállomási területén kívül. Az ingatlan megközelítések párhuzamos szervízutakon keresztül lesznek biztosítva.
A beruházás célja Pusztaszabolcs belterületi forgalmi terhelésének csökkentése.
Később merőlegesen fogja keresztezni a Budapest–Pusztaszabolcs vasútvonal 40a számú, villamosított kétvágányú fővonalát, valamint a 6205 jelű utat, ezt követően csatlakozik vissza a 6207 jelű útra. Az új elkerülőt 90 km/h sebességre tervezik.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.