Több mint 2000 kilométernyi gyorsforgalmi hálózat tekintetében határoz meg feladatokat a TED-en megjelent tájékoztató.
Az uniós közbeszerzéseket közzétevő TED honlapján megjelent a tájékoztató az autópálya-koncesszió odaítéléséről. Ahogy azt az ajánlatok elbírásának összegzésekor is megírtuk, a THEMIS magántőkealap vezette konzorcium nyerte meg az autópályák építésének és karbantartásának koncessziós jogát a következő 35 évre.
A gyorsforgalmi úthálózat fejlesztését, felújítását, üzemeltetését és fenntartását tartalmazó koncesszióra nyertes ajánlatot adó konzorciumnak a THEMIS Magántőkealap mellett tagja még a KONZUM PE Magántőkealap, OPUS BRIDGE Magántőkealap, az OPUS NEW WAY Magántőkealap, a CRONUS Magántőkealap, a VESTA Magántőkealap és a VIA Magántőkealap.
A közbeszerzés Magyarország többségében meglevő és egyes létrejövő gyorsforgalmi úthálózati elemek tekintetében (ca. 1662 km alaphálózat + 381 km kiegészítő hálózat) jelöl ki feladatokat.
A nyertesek ezeken az utakon tervezési, felújítási, építési, és ennek ellenőrzési feladatait; továbbá üzemeltetési, karbantartási és e tevékenységek finanszírozására vonatkozó feladatokat látnak el. Mindezt rendelkezésre állási díj és szolgáltatási díj fizetése mellett, az üzemeltetésbe adás időpontjától a 35 éves koncessziós időszak lejártáig.
A közbeszerzés szövege szerint az elvárt beruházási időszak 10 év. A hirdetmény az indítást is pontosan megjelöli: az első beruházási ütem finanszírozásának rendelkezése állása (maximum a szerződéskötést követő 12 hónap).
Szintén tartalmazza a közbeszerzés a projekt főbb műszaki és mennyiségi paramétereit, melyek többek közt az alábbiakat jelölik ki:
A hirdetmény kiegészítő (feltételes) mennyiségként megjelöli a fentiekben rögzített feladatok ellátását további tervezetten 381 km gyorsforgalmi hálózati elem tekintetében.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.