A Themis magántőkealap vezette konzorcium nyerte meg az autópályák építésének és karbantartásának koncessziós jogát a következő 35 évre.
Megjelent az Elektronikus Közbeszerzési Rendszerben az ajánlatok elbírálásának összegzése és Rogán Antal is bejelentette az eredményt egy pénteki sajtóbeszélgetésen. Mint a miniszter kifejtette: a koncesszoroktól elvárják, hogy 2032-ig 317 kilométer új utat építsenek, illetve pedig 265 kilométer hosszan a sávbővítést végezzenek. Emellett elvárják a teljes úthálózat karbantartását és üzemeltetését a következő 35 évben, amely a miniszter állítása szerint a leghosszabb törvény adta időkeret.
Főként azok az utak kerültek be a koncesszióba, amelyek nemzetközi tranzitforgalmat bonyolítanak le, valamint, ha az M5 és M6 autópályák szerződései lejárnak, akkor bővíthető a koncessziós szerződés – mondta el a tárcavezető.
A legjobb és egyben nyertes ajánlatot adó konzorciumot a THEMIS Magántőkealap vezeti, a konzorciumnak része még a KONZUM PE Magántőkealap, OPUS BRIDGE Magántőkealap, az OPUS NEW WAY Magántőkealap, a CRONUS Magántőkealap, a VESTA Magántőkealap és a VIA Magántőkealap.
Alvállalkozóként az alábbi cégeket vonták be:
A koncessziós díj egy évre egy kilométerre vetítve jelenértéken számítva 95,2 millió forint.
Mint a közbeszerzési dokumentumban összefoglalják: a koncessziós időszak kezdetén az állami üzemeltetésben lévő útszakaszok hozzávetőlegesen kétharmada, 1234 km gyorsforgalmi út kerül a koncesszorüzemeltetésébe. Az összes tervezett állami és koncesszori gyorsforgalmi út fejlesztés megvalósulása után a koncesszor üzemeltetésében 2048 km, míg állami üzemeltetésben 942 km útszakasz lesz, azaz hozzávetőlegesen a teljes gyorsforgalmi úthálózat kétharmadát fogja a koncesszor üzemeltetni.
Jelentős érdeklődés volt a koncesszió iránt, de összesen három ajánlat érkezett be
A Strabag-Colas konzorcium egy osztrák versenyhatósági eljárás miatt végül kiesett - derült ki Rogán Antal tájékoztatásából.
Összesen 14,1 kilométernyi 2x1 sávos pálya kivitelezési dokumentációjának elkészítésére írtak ki feltételes közbeszerzést.
Székelyudvarhely és Székelykeresztúr között több mint 20 kilométer hosszan, négy új hidat is építettek.