Újabb fontos szakaszához érkezett az Ipolydamásd - Chľaba (Helemba) között épülő, 71 m hosszú új Ipoly-híd kivitelezése. Az eredetileg a II. világháborúban megsemmisített, majd a 2000-es jeges ár áldozatává vált, rekonstruált műtárgyhoz a magyar oldalon 540 méter hosszú, míg a szlovák oldalon 175 méter hosszú csatlakozó út épül.
Ahogyan arról korábban már beszámoltunk, a projekt Magyarország területére eső két részének beruházója a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., a szlovák oldal munkálatai pedig a Nitriansky samosprávny kraj (Nyitra Megyei Önkormányzati Régió) beruházásban történnek.
A határmenti kapcsolat fejlesztése 3 részben valósul meg:
Az I. rész keretében épülő Ipoly-híd teljes hossza 71 méter, egyetlen nyílással hidalja át a folyót. Szerkezetét tekintve felső pályás, acél gerenda kialakítást kap.
Legutóbb arról számoltunk be, hogy beemelték a szerkezetkész állapotú műtárgy acél főtartóit.
A NIF Zrt. közleménye alapján a kivitelezők azóta elvégezték a közúti szalagkorlátok korlátlábainak mindkét szegélyen való szigetelését, a burkolatszivárgók beépítését, július végén pedig kezdetét veszi a hídpálya aszfaltozása. A hídon kerékpáros átvezetést is kialakítanak, ami az EuroVelo6 nemzetközi kerékpárút hálózat részeként a magyar oldalon kapcsolódik majd a Szob - Ipolydamásd útvonalhoz.
A hídon 3,5 tonnás súlykorlátozás kerül bevezetésre, így kizárólag gyalogos, kerékpáros és személyautó forgalmat bonyolít majd le.
A kivitelezők mind a magyar, mind pedig a szlovák csatlakozó utak esetében is számottevő feladatokat végeztek el az utóbbi időben.
A II. rész vonatkozásában a magyar oldali útcsatlakozás a 1201 j. úton, a projekt keretében létesülő körforgalomú csomópontból ágazik ki. Ezen a szakaszon a 12135 j. út építése során befejeződtek a szegélyépítési munkák, valamint megkezdődött a betonba ágyazott terméskő rézsűburkolat építése,
a 1201. j. úton pedig már a település nevét jelző térbetűs feliratot is elhelyezték a körforgalom középszigetén.
Végezetül a projekt III. részében, az Ipoly-hídhoz szlovák oldalról csatlakozó, 175 méteres út építésénél is a tervek szerint haladtak a kivitelezés munkáival. Az úthoz kapcsolódóan folytatódtak a közműkiváltási munkák és a szlovák oldali hídfőhöz csatlakozó háttöltés építése is.
Az összefogásnak köszönhetően javulhat a két ország közötti munkaerő mobilitása, továbbá a beruházás alappillérként szolgálhat a két V4 tagállam határon túli, bilaterális kapcsolatainak fejlesztésében. A fejlesztés várható befejezése 2023 első negyedéve.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.