A Colas és a HE-DO kivitelezésében épült meg a 32-es főutat a 31-es főúttal összekötő elem.
Jászberény külső területén augusztus 19-én átadták a Jászberényt elkerülő út III. ütemét. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában 4,5 kilométer hosszan épült ki kétsávos út, összekötve a 32-es főutat a 31-es főúttal a Colas Út Zrt. és a HE-DO Kft. kivitelezésében. Az új út pénteken 14.00-kor nyílt meg az autósok számára.
Ahogy az alábbi térképeken is látszik, az új szakasz átadásával a település elkerülése immár a déli, keleti és északi oldalon is megvalósult - a Nagykátai úttól a Hatvani útig.
A Jászberényt elkerülő út I. üteme déli irányban 6,3 km hosszban 2005-ben, míg a II. ütem délkeleti irányban 2,7 km hosszban épült meg 2009-ben. A beruházáshoz kapcsolódik a város elkerülésében ugyancsak fontos szerepet betöltő, az önkormányzat által több ütemben felújított, 2,4 km hosszú felsőmező út is, melynek munkái 2010-ben készültek el.
Az új nyomvonalon a Gyilkos-ér I. belvízcsatorna és a Kis-Gyilkos csatorna közös medre felett egy 12 méter hosszú vasbeton gerendahíd, míg a Zagyva folyó keresztezésében egy 66,2 méter hosszú, vasbeton gerendahíd is épült.
Az útszakasz a tervezési szakasz elején a 32-es főútnál nyomvonalkorrekcióval indult, a végén a 31-es főúti csomópontnál a meglévő körforgalomhoz csatlakozott. Az új nyomvonal és a 3203-as Gyöngyös-Jászberényi út keresztezésében egy 25 méter sugarú, négyágú körforgalmú csomópont épült, melynek gyöngyösi ágát 150 méter, jászberényi ágát 500 méter hosszban felújították. A környező ingatlanok megközelítéséhez 2,5 kilométer hosszú szervizút hálózat jött létre.
A pénteki eseményen Lázár János, építési és beruházási miniszter is részt vett. "Ebben a térségben, ebben a megyében mintegy 300 km utat építettünk az elmúlt 12 esztendőben és további 300 km út megépítésére van tervünk és elképzelésünk" - fogalmazott a tárcavezető. "Azt szeretnénk elérni, hogy 2030-ra a magyar közlekedési infrastruktúra legyen az egyik legfejlettebb kiépítettségében, színvonalában és üzemeltetési minőségében is Európában. Ebben Jász-Nagykun-Szolnok megyének kifejezetten nagy szerepe van, hiszen a megye déli részét érinti az M44-es út kiépítése Kecskemét és Békéscsaba között."
Beszédében két további nagyberuházásra utalt: "Óriási előrelépést teszünk azzal, hogy a gazdasági nehézségek ellenére is mintegy 200 milliárd Ft-os beruházásból folytatjuk az M4-es építését. A régió számára szintén fontos előrelépést jelent, hogy a következő időszakban a kormány képes támogatni, valamint előkészíteni, hogy Jászberényt és az M3-as autópályát 4 sávos út kösse össze.”
Utóbbi projektről ebben a cikkben írtunk, amikor tavaly novemberben kihirdették a nyertes tervezőt a 26 kilométeres szakasz négysávosítására.
Pócs János, Jász-Nagykun-Szolnok megye 2. számú választókerület országgyűlési képviselője történelmi jelentőségűnek nevezte a most átadott beruházást. 2010 után elkezdtük a 32-es út komplex felújítását Hatvantól Jászfényszaruig, majd onnan Jászberényig. Így, hogy most elkészült az elkerülő, a Jászság, ha kilométerben nem is, de menetidő és komfort szempontjából közelebb került az M3-as autópályához és a fővároshoz.”
Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója kiemelte, az elkerülő útnak köszönhetően jelentős mértékben csökken majd a közlekedési balesetek kockázata is a térségben. Idén ősztől Jászberény lakói már nem fognak találkozni a városon áthaladó sűrű tehergépjármű-forgalommal, ennek következtében csökken a zajterhelés és a levegőszennyezés.”
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.