A Strabag kivitelezésében a Bethlen utcát és az Egyetem sugárutat fejlesztették.
Jelentős kapacitásbővítő beruházás ért a befejező szakaszhoz Debrecenben: összesen 1812 méter hosszan, 30 ezer négyzetméteren bővítették, illetve fejlesztették az Egyetem sugárutat és a Bethlen utcát a Bethlen utca-Hunyadi utca kereszteződésből kiindulva, az Egyetem sugárút és a Komlóssy utca csomópontután 75 méterrel bezárólag. A város megbízásából a Strabag Építőipari Zrt. által nettó 1,175 milliárd forintból kivitelezett projekt végéről a dehir.hu számolt be: a lap tájékoztatása alapján Papp László polgármester augusztus 25-én reggel tartott sajtótájékoztatót a beruházás befejezése kapcsán.
A megyeszékhely városvezetője emlékeztetett: a beruházás fontos eleme a Debrecen 2030 programnak. A két út rendkívül nagy forgalmat bonyolít, és így kiemelt jelentőségű, hogy a belvárosi körútrendszer teljessé válásával az összekötő utakat is fejlesszék – derült ki szavaiból. Papp László hozzátette még, hogy
a két út mindkét oldala sűrűn lakott, ezért a parkolási lehetőségeket igyekeztek megőrizni, a parkolók több mint 90 százaléka megmaradt.
Az eseményen részt vett még Kósa Lajos országgyűlés képviselő, valamint Papp Csaba és Fodor Levente önkormányzati képviselők is.
A munkálatok során a Bethlen utca keleti oldalán a korábbi kiemelt szegélyek elbontásával szélesítették az utat, a korábbi leállósáv megszűnt és helyette jött létre haladó sáv. A nyugati oldalon 2,8 méter széles új pályaszerkezet épült a Honvéd utcáig. Az útcsatlakozásoknál jelzőlámpás forgalomirányítást alakítottak ki.
Az Abigél utcától a Füredi útig északi irányba egy forgalmi sáv, déli irányba két haladósáv és egy leálló sáv létesült úgy, hogy nyugati irányban a burkolatot 50-60 centiméterrel szélesítették.
A Füredi út és a Nagy Lajos király tér között északi irányban egy haladó- és egy leállósáv, déli irányba két haladó- és egy leállósáv jött létre a nyugati oldalon burkolatszélesítéssel. A Nagy Lajos király tértől az Egyetem térig északi és déli irányban is két-két sávot alakítottak ki, emellett van még egy leállósáv a keleti oldalon.
Két új csomópontot alakítottak ki, illetve öt meglevő csomópontot átépítettek számos más munka elvégzése mellett.
A jelenleg is zajló átadás-átvétel alatt kisebb, főként tereprendezési munkákat végeznek majd, emellett ötven padot és ötven hulladékgyűjtőt helyeznek ki az utak mentén.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.