Az utolsó negyedévben már a pályaszerkezet építési munkák is megkezdődhetnek a SWIETELSKY Magyarország által kivitelezendő szakasz bizonyos részein.
Folytatódott a töltésépítés a Sajószentpéter és Berente elkerülését megteremtő 260-as főút építési projektjén – értesült a magyarepitok.hu. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában a HE-DO Építő Zrt. és a Soltút Kft. 10,615 kilométernyi utat épít új nyomvonalon.
A Soltút Kft. alvállalkozójaként a SWIETELSKY Magyarország Kft. is részt vesz a beruházás megvalósításában: a 17+350 valamint a 22+180 kilométerszelvények között közel 5 kilométernyi szakaszon végez munkálatokat.
A cég feladata az épülő útszakasz kivitelezése mellett több műtárgy és a hozzátartozó építmények kivitelezése, valamint a közműkiváltási munkák.
A beruházás további részeként a Strabag Építőipari Zrt. a 2606-os Kazincbarcika-Múcsony összekötő út nyomvonalát építi át, valamint annak burkolatát erősíti meg – az elkerülő út északi végpontjához kapcsolódva.
Ahogy azt korábban is jeleztük, a 26-os főúttól induló és a 2606-os útig tartó elkerülő jelentőségét az adja, hogy tehermentesíti majd a városon keresztül futó, az ipari környezet miatt jelentősen terhelt 26-os főutat. A kétsávos másodrendű országos főúton nyolc új híd is létesül majd.
A magyarepitok.hu információi szerint a tavaly júliusban elkezdődött - lapunk által legutóbb februárban bemutatott – projekt SWIETELSKY Magyarország Kft. által kivitelezett részében az utóbbi hónapokban folytatódott a töltésépítés. Egy közel 2 kilométeres szakaszon megépült a kapilláris réteg, több szakaszon a töltés építése a javítóréteg szintjének közelében jár.
Az elmúlt időszakban a teljes töltésmennyiség harmadát építették be, amely nagyjából 230 ezer köbméter anyagot jelentett. Ezen a munkaelemen három bedolgozó géplánc működik, és több, mint 40 szállítójármű dolgozik.
A fent említett mintegy 50 centiméteres kapilláris réteg feladata, hogy megakadályozza, hogy a töltésrétegbe visszaszivárogjon a víz.
Mindez azért is fontos többek között, mert a SWIETELSKY Magyarország Kft. által kivitelezett szakasz mintegy 200-300 méternyi hosszon árvízvédelmi funkciót is ellát. Ennek azért van jelentősége, mert az elkerülő út a Sajó völgyében vezet, amely egykor a Sajó vízjárta árterülete volt.
(A teljes beruházáson belül emiatt vízrendezésre, vagyis mederkorrekcióra, meder- és partbiztosításra is sor kerül – a szerk.)
A SWIETELSKY Magyarország Kft. szakaszán a közmű kiváltások is előre haladtak. A gázvezeték kiváltása a múcsonyi körforgalom mellett elkészült, az elektromos kiváltások kivitelezése folyamatban van, az oszlopok alapozási munkái zajlanak. A szennyvízkiváltás munkái a napokban kezdődnek.
Az alvállalkozóként érintett cég több műtárgy kivitelezésével is hozzájárul a fejlesztéshez. A B7 jelű híd egy dózerátjáró út fölött készül a B8-as jelű pedig a Szuha patakot íveli át. Mindkét műtárgy a hazánkban manapság leggyakoribb típusú, vagyis előregyártott vasbeton gerendás felüljáró. A híd bal oldalán üzemi járda létesül, a jobb oldali szegély kialakítása a távlati légréshez igazodik.
Lapunk értesülése szerint már teljes mértékben elkészültek a cölöpözések és a cölöpösszefogó gerendák. Jelenleg a hídfők és a pillérek építése zajlik. A hídépítés szempontjából komoly előnyt jelent, hogy még az általában csapadékosabb ősz beállta előtt elvégezték a mélyépítési részfeladatokat és a terepszint fölé értek az építkezésen.
A következő időszakban a hídfők, fejgerendák megépítését követően 88 hídgerenda beemelését tervezik, melyet a pályalemez és szegély kialakítása továbbá szigetelési munkák követnek majd.
Információink szerint a közeljövőben folytatódnak a töltés építési és a közműkiváltási munkák. A szennyvíz kiváltása és az elektromos kiváltási munkák szeptember végére készülnek el. Emellett elkezdődnek a csapadékvíz elvezetési munkálatok is az átereszek és műtárgyak építésével.
További fontos fejlemény, hogy az előzetes ütemezés szerint az utolsó negyedévben megkezdődhetnek a pályaszerkezet építési munkák egyes szakaszokon.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.