Nyilvános a Tatabányát és Környét is tehermentesítő út végleges nyomvonala. Már készül a környezeti hatástanulmány, hamarosan pedig a környezetvédelmi engedélyezési eljárás is elkezdődhet.
A Tatai-medence településein élők régóta várják a Környe elkerülő út megvalósulását. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházásának előkészítése most nagyot lépett előre: a tervzsűri megszavazta a végleges nyomvonalat, amely kilenc kilométer hosszú és a középső, mintegy két kilométeres szakasza már az első ütemben 2x2 sávos lesz. A fejleményekről Czunyiné dr. Bertalan Judit országgyűlési képviselő, régiós gazdaságfejlesztési kormánybiztos tájékoztatott közösségi oldalán.
Mint azt korábban megírtuk: a környei elkerülő út előkészítését a Via Futura Kft., a TURA-Terv Kft. és az Unitef '83 Zrt. végzi, nettó 135 millió forintért. A feladatuk a tanulmányterv, a Közúti Biztonsági Hatásvizsgálat (KBHV) és a környezeti hatástanulmány elkészítése, valamint a környezetvédelmi engedélyek megszerzése.
Ehhez – a tervezettnél korábban – már készül a részletes környezeti hatástanulmány, és hamarosan a környezetvédelmi engedélyezési eljárás is kezdetét veszi, amelynek kiadása év végére várható. Ezt követően - szintén gyorsított eljárásban - készülhetnek az engedélyes tervek és kezdődhet az engedélyezési szakasz.
A képviselő térképet is posztolt: a zölddel jelölt nyomvonal három szakaszból áll.
Összesen 14,1 kilométernyi 2x1 sávos pálya kivitelezési dokumentációjának elkészítésére írtak ki feltételes közbeszerzést.
Székelyudvarhely és Székelykeresztúr között több mint 20 kilométer hosszan, négy új hidat is építettek.