Nyilvános a Tatabányát és Környét is tehermentesítő út végleges nyomvonala. Már készül a környezeti hatástanulmány, hamarosan pedig a környezetvédelmi engedélyezési eljárás is elkezdődhet.
A Tatai-medence településein élők régóta várják a Környe elkerülő út megvalósulását. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházásának előkészítése most nagyot lépett előre: a tervzsűri megszavazta a végleges nyomvonalat, amely kilenc kilométer hosszú és a középső, mintegy két kilométeres szakasza már az első ütemben 2x2 sávos lesz. A fejleményekről Czunyiné dr. Bertalan Judit országgyűlési képviselő, régiós gazdaságfejlesztési kormánybiztos tájékoztatott közösségi oldalán.
Mint azt korábban megírtuk: a környei elkerülő út előkészítését a Via Futura Kft., a TURA-Terv Kft. és az Unitef '83 Zrt. végzi, nettó 135 millió forintért. A feladatuk a tanulmányterv, a Közúti Biztonsági Hatásvizsgálat (KBHV) és a környezeti hatástanulmány elkészítése, valamint a környezetvédelmi engedélyek megszerzése.
Ehhez – a tervezettnél korábban – már készül a részletes környezeti hatástanulmány, és hamarosan a környezetvédelmi engedélyezési eljárás is kezdetét veszi, amelynek kiadása év végére várható. Ezt követően - szintén gyorsított eljárásban - készülhetnek az engedélyes tervek és kezdődhet az engedélyezési szakasz.
A képviselő térképet is posztolt: a zölddel jelölt nyomvonal három szakaszból áll.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.
Több mint hét kilométeren felújította és közel 3 kilométeres szakaszon négysávosra bővítette a 441-es főutat Kecskemét és Nagykőrös között a Colas Út Zrt.. Ma ünnepség keretében adták át a vármegyéken átívelő fejlesztést.