Nyilvános a Tatabányát és Környét is tehermentesítő út végleges nyomvonala. Már készül a környezeti hatástanulmány, hamarosan pedig a környezetvédelmi engedélyezési eljárás is elkezdődhet.
A Tatai-medence településein élők régóta várják a Környe elkerülő út megvalósulását. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházásának előkészítése most nagyot lépett előre: a tervzsűri megszavazta a végleges nyomvonalat, amely kilenc kilométer hosszú és a középső, mintegy két kilométeres szakasza már az első ütemben 2x2 sávos lesz. A fejleményekről Czunyiné dr. Bertalan Judit országgyűlési képviselő, régiós gazdaságfejlesztési kormánybiztos tájékoztatott közösségi oldalán.
Mint azt korábban megírtuk: a környei elkerülő út előkészítését a Via Futura Kft., a TURA-Terv Kft. és az Unitef '83 Zrt. végzi, nettó 135 millió forintért. A feladatuk a tanulmányterv, a Közúti Biztonsági Hatásvizsgálat (KBHV) és a környezeti hatástanulmány elkészítése, valamint a környezetvédelmi engedélyek megszerzése.
Ehhez – a tervezettnél korábban – már készül a részletes környezeti hatástanulmány, és hamarosan a környezetvédelmi engedélyezési eljárás is kezdetét veszi, amelynek kiadása év végére várható. Ezt követően - szintén gyorsított eljárásban - készülhetnek az engedélyes tervek és kezdődhet az engedélyezési szakasz.
A képviselő térképet is posztolt: a zölddel jelölt nyomvonal három szakaszból áll.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.
A zalai tesztpályához hasonló legközelebbi létesítmény Észak-Németországban található, de miután elkészül az oválpálya, Zalaegerszegen kínálják majd a kontinensen a legszélesebb tesztelési lehetőségeket a megrendelőknek.