Az elkerülő három szakaszból tevődik össze, összesen közel 8 kilométeres új út épül Komárom-Esztergom megyében.
A TED-en közzétették a környei elkerülő út megvalósítását előkészítő közbeszerzés eredményét. A beruházó NIF Zrt. hirdetménye szerint a Via Futura Kft., a TURA-Terv Kft. és az Unitef '83 Zrt. nettó 135 millió forintért végzi el a munkákat. A feladatuk a tanulmányterv, a KBHV és a KHT elkészítése, valamint a környezetvédelmi engedélyek megszerzése lesz.
A kiírásból kiderül, a környei elkerülő három részből tevődik össze:
Korábbi sajtóhírek szerint a mostani közbeszerzésben szereplő tatabányai elkerülő a Tatabánya és Vértessomló közötti közút csaknem 10 kilométeres szakaszának felújításával készül majd el.
Ezáltal egyrészt a város közlekedése is tehermentesül, másrészt a városban a Fejér B.Á.L. Zrt. és az Épkar Zrt. munkája által épülő multifunkcionális sportcsarnok is megközelíthetővé válik Tatabánya belvárosának érintése nélkül azoknak, akik Székesfehérvár, Oroszlány, Környe és Vértessomló felől érkeznek.
A tervezett tatabányai déli elkerülő útnak az M1-es autópálya szárligeti csomópontja lesz a kiindulási pontja, amelyet tavaly nyáron adtak át a Duna Aszfalt Kft. és a Reaszfalt Kft. kivitelezésében, illetve a Magyar Közút Zrt. beruházásában. Ez a lehajtó abban az esetben is segítséget nyújthat, ha az autópályán baleset, torlódás történik.
Összesen 14,1 kilométernyi 2x1 sávos pálya kivitelezési dokumentációjának elkészítésére írtak ki feltételes közbeszerzést.
Székelyudvarhely és Székelykeresztúr között több mint 20 kilométer hosszan, négy új hidat is építettek.