Az elkerülő három szakaszból tevődik össze, összesen közel 8 kilométeres új út épül Komárom-Esztergom megyében.
A TED-en közzétették a környei elkerülő út megvalósítását előkészítő közbeszerzés eredményét. A beruházó NIF Zrt. hirdetménye szerint a Via Futura Kft., a TURA-Terv Kft. és az Unitef '83 Zrt. nettó 135 millió forintért végzi el a munkákat. A feladatuk a tanulmányterv, a KBHV és a KHT elkészítése, valamint a környezetvédelmi engedélyek megszerzése lesz.
A kiírásból kiderül, a környei elkerülő három részből tevődik össze:
Korábbi sajtóhírek szerint a mostani közbeszerzésben szereplő tatabányai elkerülő a Tatabánya és Vértessomló közötti közút csaknem 10 kilométeres szakaszának felújításával készül majd el.
Ezáltal egyrészt a város közlekedése is tehermentesül, másrészt a városban a Fejér B.Á.L. Zrt. és az Épkar Zrt. munkája által épülő multifunkcionális sportcsarnok is megközelíthetővé válik Tatabánya belvárosának érintése nélkül azoknak, akik Székesfehérvár, Oroszlány, Környe és Vértessomló felől érkeznek.
A tervezett tatabányai déli elkerülő útnak az M1-es autópálya szárligeti csomópontja lesz a kiindulási pontja, amelyet tavaly nyáron adtak át a Duna Aszfalt Kft. és a Reaszfalt Kft. kivitelezésében, illetve a Magyar Közút Zrt. beruházásában. Ez a lehajtó abban az esetben is segítséget nyújthat, ha az autópályán baleset, torlódás történik.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.