Az új Ipoly-híd magyar oldali fejlesztését a Colas Közlekedésépítő Zrt., és a Colas Út Zrt. végzi el.
Kivitelezésének végéhez közeledik az Ipolydamásd - Chľaba (Helemba) között épülő, 71 méter hosszú új Ipoly-híd – derült ki a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közleményéből. Az újjáépített műtárgyhoz magyar oldalon 540 méter hosszú, míg a szlovák oldalon 175 méter hosszú csatlakozó út épül.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a Nyitra Megyei Önkormányzati Régió (Nitriansky samosprávny kraj) közös beruházásában zajló fejlesztés magyarországi szakaszát érintő útcsatlakozása a Colas Út Zrt., a műtárgy építése a Colas Közlekedésépítő Zrt., míg a szlovák oldali útcsatlakozás a Colas Slovakia kivitelezésében zajlik.
A kivitelezők mind a magyar, mind pedig a szlovák csatlakozó utak tekintetében is számottevő feladatokat végeztek el az utóbbi időben. Ezeken a szakaszokon befejeződtek a szegélyépítési munkák, valamint véget ért a betonba ágyazott terméskő rézsűburkolat építése.
A 1201. jelű úton pedig már a település nevét jelző, térbetűs feliratot is elhelyezték a körforgalom középszigetén, közepén az Ipolydamásd szimbólumaként számontartott piros almával.
Elkészült az Ipoly folyó medervédelme és a szlovák oldali árvízvédelmi töltés burkolása a víz felőli oldalon. Továbbá az Ipoly-hídhoz szlovák oldalról csatlakozó, 175 méteres út építésénél is a tervek szerint haladtak a kivitelezési munkák. Az úthoz kapcsolódóan folytatódtak a közműkiváltási munkák és a szlovák oldali hídfőhöz csatlakozó háttöltés építése is.
A fejlesztésnek köszönhetően növekszik a két ország közötti munkaerő mobilitása, továbbá a beruházás alappillérként szolgálhat a két V4 tagállam határon túli, bilaterális kapcsolatainak fejlesztésében. A fejlesztés várható befejezése 2023 első negyedéve.
Ahogyan korábbi cikkünkben jeleztük, 2023-ig összesen hat átkelési pont létesül Magyarország és Szlovákia között; három Ipoly-híd, egy kerékpáros híd a Duna fölött, egy komp összeköttetés és egy útösszeköttetés is megvalósul.
Köztük szerepel a Drégelypalánk-Ipel’ske Predmostie (Ipolyhídvég) közötti híd építése is, amelyet szintén a Colas Közlekedésépítő Zrt. épít meg. A határhíd engedélyezési terveit a Speciálterv Kft., míg a kiviteli terveket a Roden Mérnöki Iroda Kft. és a Pont-Terv Zrt. készítette.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.