A teljes útfelületre új rétegek kerültek a HEDO kivitelezésében zajló beruházásban, amely hídfelújítást is magában foglal.
Már a kétoldali padka feltöltése, a jelzőtáblák kihelyezése és a burkolati jelek felfestése folyik a 3713-as jelű Abaújkér‒Gönc összekötő út felújítási projektjében. A kivitelező HE-DO Kft. a honlapján számolt be a mintegy 19,9 kilométeres - a Zemplén-hegységgel párhuzamosan futó, észa-dél irányú - út teljes terjedelmét érintő fejlesztésről, amelyben burkolat- és hídfelújítást végeznek a beruházó Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából.
Az útépítő cég összegzése emlékeztet, a munkálatok júliusban kezdődtek a jellemzően rakott kőalappal épült aszfaltburkolatú úton, ahol a felújítás a külterületi szakaszokon kívül Vizsoly, Vilmány és Göncruszka települések belterületi szakaszait érinti.
A beruházást a repedezett, több helyen megsüllyedt és kátyúkkal tűzdelt út rossz állapota indokolta.
A munkák során többek közt a földárkok árokrendezése és az átereszek tisztítása történt meg. Ezzel párhuzamosan a lokális pályaszerkezet-cserék történtek. Emellett új aszfaltot kaptak a buszváró peronok, majd buszmegállóöblöket építettek át. "A projekt részeként új korlátot, vasbeton szegélyeket, sóvédelmi bevonatot és vizsgálólépcsőt kapott a göncruszkai Kőhíd-patak híd is” – idézte a honlap Vidó Zoltánt, a HE-DO Kft. főépítésvezetőjét.
A projekt befejező szakaszában átlagosan 5,5 cm vastagságú kiegyenlítő és 4 cm vastag aszfaltkopóréteg került a teljes útszakaszra, ezzel párhuzamosan az útcsatlakozások is megépülhettek.
A november végi bejegyzés idején már a kétoldali padka feltöltése, a jelzőtáblák kihelyezése és a burkolati jelek felfestése is folyamatban volt.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.