A projekt a KM Építő Kft. kivitelezésében valósul meg.
Ahogy azt korábban már megírtuk: 2022 őszén megkezdődött az M31 autópálya vízrendezési feladatainak megvalósítása, melynek munkálatai a végéhez közelednek – informálta lapunkat Kovács László, a kivitelező KM Építő Kft. projektvezetője.
A projekt különlegességét a levezető meder szakasz burkolatának anyagválasztása adja. Az árok burkolás-anyagát a világ számos részén hasonló funkció ellátására alkalmazzák, azonban Magyarországon ekkora volumenben ez az első hazai vízelvezető meder kialakítás betonpaplan burkolat felhasználásával.
A beruházás a hazai költségvetés részét képező „Kiemelt Közúti Projektek” elnevezésű támogatási szerződés keretében, utófinanszírozással valósul meg közel 1,3 milliárd forintból.
Jelenleg az utolsó, az M31 autópályával párhuzamos mederszakasz kialakítása zajlik, a gödöllői csomópont alatt lévő iker-áteresznél, ahol a viszonylag kis sugarú íven történő meder ráfordítása GABION falakkal megerősítve készül.
A szakasz többi részén a már elkészült, összefüggő mederpaplan burkolat biztosítja a jövőbeni, nagy intenzitású csapadékoknál keletkező esetleges villám árvizek biztonságos levezetését a Kis-Rákos patakba.
Közvetlenül az autópálya melletti mederszakasz után egy olaj- és hordalékfogó műtárgy teszi lehetővé, hogy a lefolyó vizek káros anyagoktól mentesen jussanak el a Kis-Rákos patak természetes vízfolyásának mederszakaszáig.
A betonpaplannal burkolt mederszakasz után, a szakemberek biztosították, hogy egy esetleges nagy mennyiségű csapadék is biztonságosan el tudjon folyni. Ennek érdekében kialakítottak egy ár-apasztó bukógát műtárgyat, mely biztosítja, hogy a burkolt mederszakasz végén, a kőszórással is lecsendesített víz károkozás nélkül juthasson el a befogadó tavakhoz.
A korábbi, erősen tönkrement zsilipet kiváltották, így már a tavakba történő beeresztés szabályozására egy teljesen új építésű barátzsilip készült, mely műtárggyal a teljes levezető rendszer komplexen végzi az M31 autópálya és környezetéből érkező felszíni vizek kezelését.
A jelenlegi befejező munkák részeként folyamatban van a levezető meder egy szakasza mellett található kezelőút burkolatának kivitelezése is. Ennek két vége aszfalt burkolattal készül majd el, emellett pedig záró mozzanatként még hátra van a korábban említett tározó meder határolása egy agyag töltés megépítésével, mely a tározó tér körüli területeket védi majd az elöntés ellen.
A létesítmény műszaki átadás-átvételi eljárása április 24-től indul. Addigra pedig rendezetté válik az utóbbi időkben gyakori, hirtelen nagy mennyiségben lehulló csapadék kezelése és biztonságos elvezetése a természetes környezetébe. A projekt műszaki átadás-átvételének dátuma 2023. május 22.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.