A Pureco által beszállított résfolyókatípust a legnagyobb terhelésnek kitett felületeken alkalmazzák.
Közel 3 kilométeres hosszúságban szállított résfolyókát a 83-as út építési projektjénél a Pureco Kft. – értesült a magyarepitok.hu. A dunántúli főút Győr és Pápa közötti szakasza 36 kilométeren négysávosodik a Duna Aszfalt Zrt. és a Soltút Kft. generálkivitelezésében, ehhez a projekthez kapcsolódik a fenntartható vízgazdálkodási megoldásokat szolgáltató magyar vállalat a felszíni vízelvezetést biztosító eszközök által.
A beruházás jelentőségét többek közt az adja, hogy egy rendkívül balesetveszélyes és rossz nyomvonalvezetésű út helyett négysávos, fizikai elválasztással és különszintű csomópontokkal bíró főút létesül. Ugyanakkor szintén jelentős előrelépés a régió számára, hogy a pápai repülőtér gyorsforgalmi kapcsolatot nyer a most négysávosodó 83-as és a Győrnél elhaladó M1-es autópálya által.
A Pureco beszámolója szerint a projekt jelenlegi szakaszában a 83-as főút győri bevezető részéhez szállítottak résfolyókát összesen 2 800 méter hosszban. A munkálatok során I-es profilú résfolyókát szolgáltatott a Pureco, amelyet idén ütemben szállítottak ki.
A gyalogos- és autóutak mentén alkalmazott résfolyóka elem szerepe a víz összegyűjtése és elvezetése a csatornarendszerbe: egyszerű, ugyanakkor lényeges elem, hiszen az összegyűlt vizet ezáltal lehet biztonságosan elvezetni, egyúttal a közlekedést is biztonságosabbá téve.
A magyar cég összegzéséből kiderül, hogy a 83-as úton alkalmazott folyókatípus nagy felületek, útburkolatok csapadékvíz-elvezetésére alkalmas: „A legnagyobb igénybevételnek kitett közúti építkezések, autópályák, közutak, alagutak, leállósávok, parkolók, logisztikai központok, repülőterek stb. vízelvezetéséhez kerülnek általában beépítésre.”
Az első szakaszban szállított résfolyóka elemek már beépítésre kerültek, szeptemberig leszállítják a fennmaradó termékeket is. A résfolyókákat a Győr külső területének számító Ménfőcsanak területén alkalmazzák, a 67-es és a 68-as kilométerszelvények térségében, az Új élet utcai csomópontnál.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.