A HE-DO még a hónapban átadja a város déli részén található ipari telephelyek és a kamionszervíz felújított bekötőútját.
A munkálatok többségét már elvégezte, így hamarosan befejezi az egri Iparos utca felújítását a HE-DO csoport - írja a cég közleményében. A munkaterületet – melynek projektjére Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata írt ki közbeszerzést, és amit az építőipari vállalat önállóan nyert meg - a szakemberek április 3-án vették át.
Azóta két ütemben dolgoztak a 350 méter hosszú és 6 méter széles szakaszon: az elsőben a 0+110–0+345 kilométerszelvények között, a második ütemben a 0+000–0+110 kilométerszelvények között újul meg az utca. Vidó Zoltán főépítésvezető tájékoztatása szerint az útépítési munkarész műszaki tartalma a két ütem vonatkozásában azonos.
„Az 1300 köbméter mennyiségű teljesen tönkrement zúzottkő pályaszerkezet elbontását követően 480 köbméter zúzottkő ágyazatot készítettünk és megépítettünk 720 méter süllyesztett szegélyt. Ezután 370 köbméter beton alapot és – két rétegben – 580 tonna aszfalt pályaszerkezetet építettünk. A kétoldali padka megépítéséhez 100 tonna zúzottkövet használtunk fel”
– mondta a HE-DO főépítésvezetője.
A csapadékvíz elvezetéséhez az I. ütemben 52 méter műanyag csövet és 140 méter előregyártott vasbeton árokburkoló elemet építettek be a szakemberek, a II. ütemben földárkot is készítettek a szükséges helyeken.
A HE-DO jelenleg az Eger-pataknál lévő befogadó műtárgy rézsűburkolásán és a beton lezárófogak építésén dolgozik. Amint ezekkel végeztek, már csak a befogadó műtárgy munkálatainak befejezése, valamint a törmelékek elszállítása és a takarítás marad hátra a kivitelezésből.
A hamarosan véget érő felújítás nagy jelentőséggel bír, mivel az Iparos utca az egri ipari park egyik nagy forgalmú kiszolgáló útja.
„Az ipari telephelyek be- és kiszállítói kamionforgalma egyaránt jelentős, amelyhez hozzáadódik az utcában lévő kamionmosó és kamionszerviz külsős teherautó forgalma is. A felújítás a telephelyek üzemeltetőinek, munkavállalóinak és természetesen a telephelyi szolgáltatások igénybevevőinek is jelentős segítség a biztonságos és kényelmes közlekedéshez”
— fejtette ki Vidó Zoltán.
Az egyes ütemek szerint kialakított teljes útzárat már június végén feloldották, a teljes projektet pedig július végén fejezi be a HE-DO.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.