Közel 50 méteres főtartókkal épült tovább a vadátjáró a Kecskemét és Szentkirály közötti szakaszon; a főpályán augusztusban elkezdődött a beton burkolatalap építése.
Vadátjáró acél főtartóit helyezték el az M44 gyorsforgalmi út befejező szakaszán – értesült a magyarepitok.hu. A Békéscsaba elérhetőségét megteremtő gyorsforgalmi út zárószakasza a Hódút Építő Kft. generálkivitelezésében épül meg.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) beruházásában az M5-ös autópálya és Szentkirály közötti 32,2 kilométeren összesen 14 műtárgy készül. Közülük legutóbb a 441-es és az M44-es találkozásánál épülő különszintű csomópont közúti hídját mutattuk be, amelynél április közepén sikeresen beemelték a gerendát.
Ezúttal a B.049-es jelű vadátjáró munkáiról számolunk be: a szerkezet egy egynyílású, monolit pályalemezzel együtt dolgozó, hegesztett acélfőtartós öszvér híd.
Lapunk értesülése szerint megtörtént a híd acél főtartóinak elhelyezése a Hódút Építő Kft. kivitelezésében. A változó gerincmagasságú, nyolc darab, egyenként 48 méter hosszú acélfőtartót a már részben elkészült M44 gyorsforgalmi út védőaszfaltján állították össze, és hegesztették meg.
A 62 tonna tömeget meghaladó két főtartóból, keresztkötésekből és emelési szélrácsból álló, párban összeállított beemelési egységet 450 tonna kapacitású autódaru segítségével emelték fel végső helyére. Az autódaru 25 méteres emelési magasságban 16 méteres gémkinyúlással dolgozott az építési helyszínen.
A főtartók elhelyezése nem csupán páratlan látványt nyújt, hanem árulkodik a műtárgy 55 százalékos készültségi fokáról is.
A főtartók elhelyezését követően megkezdődik a pályalemez megvalósítása, amelyet szigetelési feladatok, kiemelt szegély építés, földmunka és a befejező munkálatok követnek.
A lapunkhoz eljuttatott jelentés a további 13 műtárgy állapotára is kitért. Eszerint a tervezett ütemezésnek megfelelően az összes hídnál megkezdődtek a munkálatok, és biztonsággal haladnak. Az alapozás elkészült, jelenleg alépítményi és felszerkezet építési munkák zajlanak az akadályok átjárását biztosító szerkezeteknél.
Ehhez hasonlóan a főpálya és a keresztező utak megvalósítása, illetve a közművek kialakítása is a tervezett ütemezésnek megfelelően történik:
jelenleg a nagytömegű földműépítés befejezése zajlik, augusztusban pedig elindult a beton burkolatalap építése a nyomvonalon az M5 autópálya irányából.
A műszaki átadás szerződés szerinti határideje 2025. február.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.