Rövidesen elkészülhet a HE-DO Sajószentpéter elkerülőjével.
Miskolc és Sajószentpéter között már 15 éve négysávossá bővítették a 26-os főutat, amelynek hatalmas forgalma Sajószentpéter belterületén dübörög keresztül. A 26-os út Sajószentpéternél közel 20 ezer egységjármű forgalommal terhelt, aminek nagyrésze ráadásul teherszállító. Nem csoda, hogy állandósultak itt a torlódások, így környezetvédelmi és balesetmegelőzési szempontból is fontos volt a város tehermentesítése egy elkerülő út megépítésével.
A Miskolctól kb. 15 km-re északra, Sajószentpéter, Berente és Múcsony térségében épülő utat a HE-DO és a Soltút Kft. kivitelezi. Ennek során a 26-os úttal és a Sajó folyóval párhuzamosan 10 kilométer, új nyomvonalon vezetett elkerülő utat építettek fel.
2023 október végére a projekt műszakilag elkészült, a műszaki átadás-átvételi eljárás pedig a napokban kezdődik. Novemberben zajlanak majd a hiba- és hiánypótlási feladatok, így a műszaki átadás várhatóan december első napjaiban záródik. 32 hónap állt a kivitelező rendelkezésére, így jóval a határidő előtt,
2024. január helyett még idén befejeződnek a projekt kivitelezési munkái.
Következő lépés az elkerülő műszaki átadás-átvételi eljárás lezárását követően az építtető által kezdeményezésre kerülő forgalomba helyezés a projekten, amely számos műszaki különlegesség segítségével épülhetett:
A HE-DO – Soltút Kft. konzorciumában, az Építési és Közlekedési Minisztérium megbízásából épült elkerülőn számos vállalat dolgozhatott. Munkájuknak köszönhetően 27 közművezeték kiváltása történt meg, 8 műtárgy épült, 8 helyszínen vízrendezési, gátépítési feladatokat láttak el és 10,6 kilométeres, 2x1 sávos országos közút épült új nyomvonalon, amelynek részeként két új körforgalom is segíti a későbbiekben a közlekedést. Az egyiket a 27-es számú, Edelény felé vezető főút keresztezésénél, a másikat pedig a szakasz legvégén Múcsony és Kazincbarcika között alakították ki a szakemberek. Ezen belül is
A Duna Group kivitelezésében épülő új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.