Többek közt egy nagysebességű járműtesztelésre alkalmas, közel 11 kilométer hosszúságú tesztszakasz is épül a ZalaZone tesztigényeihez igazítva.
Zalaegerszeget is bekapcsolja a magyar autópálya-hálózatba az M76-os gyorsforgalmi út - közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) kedden az MTI-vel. Azt írták, a projektben nem a legdrágább autópálya jön létre Magyarországon, hanem az eddigi legnehezebb domborzati viszonyok között megépülő, legkorszerűbb hazai gyorsforgalmi útszakasz.
Az összegzés szerint a 31 kilométeres gyorsforgalmi úton harminckilenc híd és négy völgyhíd épül majd.
A tárca tájékoztatása szerint a beruházásban megvalósul
Az épülő gyorsforgalmi út nemcsak egy Zalaegerszeget az M7-es autópályával összekötő szakasz, hanem egy úgynevezett "okos út" is - hangsúlyozták. Hozzétették, a beruházás kiemelkedik a többi magyarországi gyorsforgalmi út közül, tekintettel arra, hogy abba olyan elemek és innovatív megoldások kerülnek, amelyeknek üzemeltetési, baleseti tapasztalatait kielemezve, azok felhasználhatóak lesznek a későbbi útfejlesztések megvalósítása során is.
Beépítenek egy mozgatható terelőfal rendszert, a Rolling Barrier "görgős korlát" védelmi rendszert, a Blue System "drótkötél korlát" rendszert, egy motoros alácsúszásgátló rendszert, a szemből történő útra hajtásra figyelmeztető rendszert, valamint okos világítást, napelemeket, valós idejű szenzorokat és automatikus jégmentesítést is.
A beruházás keretében ezen kívül nagysebességű járműtesztelésre alkalmas, közel 11 kilométer hosszúságú 26 méteres koronaszélességgel rendelkező, autópálya keresztmetszetű tesztszakasz is épül a ZalaZone Járműipari tesztpálya tesztigényeihez szükséges műszaki megoldások elvárásainak megfelelően - írta közleményében az ÉKM.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.