Az elvégzett burkolatcsere háromnegyede az M7, M3, M1 autópályákon történt, összesen 2,8 millió négyzetméter burkolat újult meg a legforgalmasabb útszakaszokon.
Mintegy 3,6 millió négyzetméteren újult meg az idén a hazai gyorsforgalmi úthálózat kilenc gyorsforgalmi úton - közölte kedden az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az MTI-vel. Ez nagyjából a társaság kezelésében lévő 1237 kilométer gyorsforgalmi úthálózat 19 százaléka.
Az MKIF Zrt. 2022 szeptemberében vette át 1237 kilométer magyarországi gyorsforgalmi út üzemeltetését, fenntartását, fejlesztését. Az akkor induló fejlesztések stratégiájáról és részleteiről ebben az interjúban beszélgettünk Németh Tamás vezérigazgatóval.
Az idén elvégzett burkolatcsere háromnegyede az M7, M3, M1 autópályákon történt, összesen 2,8 millió négyzetméter burkolat újult meg a legforgalmasabb útszakaszokon. "Nemcsak a felső kopó, de ahol szükséges volt, ott a kötő- és alapréteget is cserélték, sőt bizonyos helyeken a mélyebb szerkezeti részeket is javították" - közölték.
A nyolc hónapig tartó munkák során félmillió tonna aszfaltot használtak fel.
A közlemény szerint az év során megújult 106 híd és felüljáró, 140 pihenőben építették ki a szelektív hulladékgyűjtés rendszerét, elindították a pihenőépületek és környezetük megújítását és nyolcvanhat helyen közel félezer facsemetét ültettek. Szimicsku László, a társaság kommunikációs igazgatója az MTI kérdésére elmondta, hogy 2024-ben az ideihez hasonló nagyságrendben újulnak meg az MKIF Zrt. kezelésében lévő hazai autóutak, autópályák.
Az általuk szintrehozásnak nevezett felújítás 2025-ig 538 kilométer autópályát, gyorsforgalmi utat érint, a teljes állomány mintegy 43 százalékát.
A Duna Group kivitelezésében épülő új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.