A XXII. kerületben nemcsak új csomópont létesült, hanem megújult a kerékpárút, a járda, valamint a csapadékvíz-elvezető rendszert is korszerűsítették.
A gyorsabb és biztonságosabb haladást segíti a most létesült körforgalom a XXII. kerületi Tóth József utca, Kossuth Lajos utca, Nagytétényi út és Mária Terézia utca csomópontjában, illetve a kereszteződés környezetében.
A BKK beruházásában, a Budafok-Tétény közlekedését meghatározó útfelújítás révén megújult az útpályával párhuzamosan haladó kerékpárút, és javultak a gyalogosközlekedés feltételei is.
A körforgalom létesítésével jelentősen megváltozott a csomópont forgalmi rendje és kialakítása. A BKK célja az volt, hogy segítse a gyorsabb haladást a Tóth József utcából Budafok felé, illetve az építési munkák és a forgalomtechnikai beavatkozások révén csökkentse a közlekedés veszélyeit az autóval, a kerékpárral és a gyalog közlekedők számára is.
A beruházás során a BKK
• körforgalmat épített a Tóth József utca, Kossuth Lajos utca, Nagytétényi út, Mária Terézia utca kereszteződésében;
• átépítette a Nagytétényi úttal és a Mária Terézia utcával párhuzamosan haladó kerékpárutat;
• a Donszky Árpád utcai csomópontig felújította a hozzá csatlakozó Mária Terézia utcát, ahol csaknem 350 méter hosszú buszsávot létesített, így segítve az autóbusszal közlekedők gyorsabb haladását;
• átépítette a Donszky Árpád utca és a Budafok-Belváros vasútállomás közötti, Mária Terézia utcai kereszteződést;
• felújította a járdákat és a járdaszegélyeket, akadálymentes gyalogos-átkelőhelyeket alakított ki, ezért a lakók és a környéken közlekedők számára is biztonságosabbá vált az útszakasz;
• felújította a közvilágítási hálózatot, a hozzá tartozó oszlopokat és lámpatesteket, valamint
• több mint 20 fát telepített és 880 cserjét ültetett el.
A beruházás része volt, hogy a BKK megújította a csapadékvíz-elvezető rendszert, amely a korábbinál hatékonyabban vezeti el a Tóth József utcából leérkező vizet. A közműkiváltási munkák során a kivitelező korszerűsítette az elektromos ellátóhálózatot, korszerű csövek lefektetésével felújított egyes ivóvízvezeték-szakaszokat, új tűzcsapokat helyezett el és elvégezte a távközlési hálózatok kiváltását.
Az útépítés idén februárban kezdődött, és december elején ért véget. A jelenleg is zajló műszaki átadás-átvételi folyamat során kisebb helyszíni munkákkal járó apró hibajavítások még előfordulhatnak.
A körforgalom-építés egy nagyobb projekt első üteme, a következő jelentős kerületi beruházás a Városház tér és környezetének komplex megújítása lehet. Ennek részleteit a főváros közlekedési fejlesztéseit összefoglaló Budapesti Mobilitási Terv (BMT) tartalmazza. Jelenleg nem biztosított a pénzügyi háttere, de a szükséges források rendelkezésre állása esetén többek között
• megújulhat a Kossuth Lajos utca és a Mária Terézia utca is;
• B+R parkolót alakítanának ki a Városház térnél;
• új gyalogos-átkelőhelyek létesülhetnek;
• akadálymentessé válhat három környékbeli villamosmegálló (Budafoki elágazás, Leányka utcai lakótelep és Savoyai Jenő tér).
A Duna Group kivitelezésében épülő új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.