A HE-DO Bátonyterenyében modernizált egy régi, rossz állapotú utat.
Nemrég írtunk arról, hogy a HE-DO és a Colas Út Zrt. konzorciuma télen is dolgozik a 23-as főút komplex beruházásán: miután tavaly decemberben átadták a város 2,3 kilométer hosszú, 2x1 sávos elkerülőjét, valamint a 2,19 kilométeres, 2x1 sávos észak-déli összekötő útját is, 2024-ben a 23-as főút átkelési szakaszának fejlesztését végzik.
Most egy másik, szintén a nógrádi településen lezajlott projektről számolunk be, melynek során a Bátonyterenye központjában található Jedlik Ányos utca felújítását a HE-DO önállóan végezte el 134 m hosszúságban és 600 m² felületen.
Mint honlapjukon közzétett közleményükben kifejtik, a régi, rossz állapotú út felújítása a település érintett részén élők közlekedését segíti elsősorban. Első munkafázisként az ideiglenes forgalomtechnika kiépítése történt meg, ezután következett többek között a szegélybontás, az új szegély építése, a pályaszerkezeti hibák javítása, a csapadékcsatorna felújítása, illetve az aszfaltkopóréteg építése, végül pedig a tereprendezés.
„A projekt során megújult az aszfalt kopóréteg, 300 m hosszúságban kicseréltük a kétoldali süllyesztett szegélyt, illetve kijavítottuk az út víztelenítését biztosító eltömedékelődött csapadékcsatornát is” – számolt be az elvégzett munkafolyamatokról Reichardt Jenő, a HE-DO főépítésvezetője.
A munkálatokat a HE-DO szakemberei 2023 november végén kezdték el, és egy hónapon belül be is fejezték a kivitelezést. A projekt hazai államkincstári támogatásból valósult meg Bátonyterenye önkormányzatának megrendelésével.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.