Újabb, hídbontással járó szakaszába lépett a 23-as főút komplex beruházása január 8-án a Colas ás a HE-DO munkájával.
Jelentős projektsorozat valósul meg Bátonyterenyében és környékén az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában, a kivitelezők a Colas Út Zrt. és a HE-DO. Az építkezés január 8-án Kisterenye belterületi szakaszán a Zrínyi út, Erzsébet út és Piac utca közötti szakaszon elhelyezkedő híd bontásával folytatódott. A Tarján-patak feletti híd bontása és újjáépítése teljes útzár alatt végezhető.
A lezáráshoz a legfontosabb feladat az elkerülő szakasz olyan szintű megépítése volt, hogy azt ideiglenesen forgalomba lehessen helyezni. Ennek megfelelően 2023. decemberében átadták Bátonyterenye 2,3 kilométer hosszú, 2x1 sávos elkerülőjét (Kisterenye és Nagybátony közvetlen összeköttetését valósították meg így, három körforgalommal), valamint a Nógrád vármegyei város 2,19 kilométeres, 2x1 sávos észak-déli összekötő útját.
A hídbontás mellett az útépítési munkák is elkezdődnek január második felétől a 23-as főút átkelési szakaszán, a Hatvan-Salgótarján vasúti átkelő és a Vasút utca közötti pályán. Januárban emellett a 23-as út elkerülőjén vízépítés következik, valamint a Kisterenye-Bátonyterenye kerékpárút összezárásának építési feladatait is elvégzik a szakemberek.
Az 1000 milliárd forintos projekt megkezdődött: megjelent a közbeszerzés a Liszt Ferenc Repülőtér elérhetőségét javító bontási munkákra. A 11,8 milliárd forintos keretszerződés vélhetően a majdani új út előkészítését szolgálja.
Szakértelme, innovatív megoldásai és megbízhatósága tette a SWIETELSKY Magyarország Kft.-t az útfejlesztések megkerülhetetlen szereplőjévé. A vállalat élen jár az aszfaltgyártásban is, felismerve, hogy ezzel még nagyobb szerepe lehet az infrastruktúra-építés területén. A vállalat a kisebbtől a legnagyobb beruházásokig szerzett tapasztalatokat az elmúlt évtizedekben. Honti Krisztiánnal, a Nagylétesítmények területi igazgatójával és Skultéty István vállalkozási igazgatóval beszélgettünk.