Május végére fejeződik be várhatóan a műszaki átadás-átvétel a Nagykőrösi úton zajló projekten.
A fővárosi XVIII. kerületben, a városhatár közelében újítja fel a Nagykörösi út leromlott állopotú burkolatát a HE-DO az Eke utca-Dózsa György utca közötti szakazon – írja honlapján közétett tájékoztatójában a magyar útépítő cég. A cég szakemberei március elején vették át a munkaterületet a megrendelő kerületi önkormányzattól.
A Nagykőrösi út Budapest közlekedésének egyik ütőere: az agglomerációból ingázók mellett a XVIII. kerületi lakosok is napi szinten használják.
Az érintett szakaszon 2024. március 8-án kezdődött el a kivitelezés az ideiglenes forgalomtechnika kiépítésével, az útpálya profilba marásával és a jobb oldali útpálya lokális pályaszerkezetcserék kibontásával, visszaépítésével.
„Az útszakasz jobb oldalát profilba martuk, majd lokálisan javítottuk az alépítményt, ezt követően a szegélyeket cseréljük, a felszíni vízelvezetés elemeit megújítjuk, majd a kapubejárókat elbontjuk és visszaépítjük új gyeprácsos burkolattal. A teljes útpályát két réteg aszfalttal erősítjük. A kivitelezést oldalanként végezzük félpályás útlezárással, a forgalom egyirányúsítása mellett” – számolt be a főbb munkafolyamatokról Timár Gellért, a HE-DO főépítésvezetője.
A tervek szerint 2024. május végén a műszaki átadás elkezdődik és a kétirányú forgalomnak is hamarosan átadhatóvá válik a felújított útszakasz.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.